Post

5 Słynnych firm, które zostały odrzucone na początku

Każda firma w pewnym momencie swojego istnienia doświadcza niepowodzeń - czy to w obliczu odrzucenia już na samym początku, czy też napotykając wyzwania w trakcie podróży. Ale bez względu na to, jak poważna może wydawać się sytuacja, istnieje wiele przykładów firm, które nie chciały się poddać i rozwijały się pomimo początkowych trudności. Poniższe firmy przekuły swoje niepowodzenia w sukces - i doczekały się opowieści o tym!

  1. AirBnB

Firma AirBnB, zajmująca się wynajmem mieszkań wakacyjnych, świadczy usługi hotelarskie dla osób wynajmujących krótkoterminowe mieszkania w miastach na całym świecie. Ich usługa stale się rozwija, z 5 milionami ofert na całym świecie i ponad 300 milionami przyjazdów gości. Jednak nie zawsze wszystko szło gładko dla gigantów wynajmu wakacyjnego! W 2008 roku, kiedy dyrektor generalny AirBnB Brian Chesky docierał do potencjalnych inwestorów, spotkał się z całkowitą odmową. W 2015 r, Chesky publicznie opublikował te e-maile z odmowami aby spróbować zachęcić startupy, które stawały przed podobnymi wyzwaniami, aby się nie poddawały.

(Źródło: Pinterest)

  1. Virgin

Marka Virgin jest ogromna - istnieje mnóstwo firm pod Sir Richard Branson's Virgin Group, od Virgin Holidays do Virgin Mobile. Można śmiało powiedzieć, że Sir Richard ma palec w każdym ciastku! Ale wraz ze wszystkimi udanymi przedsięwzięciami Virgin, było też wiele mniej udanych. Na przykład napoje nigdy nie były sukcesem Virgin - Virgin Cola i Virgin Vodka już nie istnieją. Morał z tej historii? Zdecydowanie musisz rozbić kilka jaj, aby zrobić omlet!

(Źródło: Pinterest)

  1. Brewdog

W 2007 roku Martin Dickie i James Watt zauważyli lukę na brytyjskim rynku piw rzemieślniczych. Po prowadzeniu Brewdoga z powodzeniem przez 2 lata, zgłosili się do Dragons' Den. Martin i James nie przeszli przez początkowy etap - zostali odrzuceni, zanim jeszcze przedstawili swój pomysł "smokom". Brewdog jest teraz międzynarodową firmą sprzedającą wielokrotnie nagradzane piwo - inwestycja w wysokości 100 000 funtów za 20% biznesu, który planowali przedstawić smokom, byłaby teraz warta 360 milionów funtów! To nie pierwszy raz, kiedy smoki nie dostrzegły potencjału niesamowitego biznesu - Trunki i Tangle Teezer to dwie ogromne marki, które również nie odniosły sukcesu w popularnym programie BBC, ale od tamtej pory radzą sobie fantastycznie.

(Źródło: brewdog.com)

  1. Nutmeg

Kiedy Nick Hungerford udał się z Londynu do Doliny Krzemowej w Kalifornii ze swoim pomysłem na firmę zarządzającą inwestycjami online o nazwie Nutmeg, nie spotkał się z entuzjazmem. W rzeczywistości, wszystkie 45 zamożnych inwestorów, do których się zwrócił, odrzuciło go. Jednakże, gdy szczęśliwy numer 46 zgodził się zainwestować w Nutmeg, inni wkrótce poszli za jego przykładem. Od 2011 roku do chwili obecnej Nutmeg zdobyła wiele nagród, zarządza aktywami o wartości ponad 1 miliarda funtów, a liczba klientów wciąż rośnie. Dla Hungerforda wytrwałość zdecydowanie się opłaciła.

(Źródło: nutmeg.com)

  1. The Muse

The Muse to globalna strona internetowa poświęcona poszukiwaniu pracy i doradztwu zawodowemu, na której ponad 500 firm posiada profile korporacyjne, a miliony kandydatów korzysta z serwisu w poszukiwaniu wymarzonej pracy. Jednak droga do sukcesu dla CEO i założycielki The Muse, Kathryn Minshew, nie była gładka - można śmiało powiedzieć, że była całkowicie wyboista! Po 148 odmowach od inwestorów, Minshew pozostała wytrwała, wykorzystując doświadczenie porażki do doskonalenia swojej techniki. Zastanawiała się nad błędami, które popełniła wcześniej i sposobami, w jaki mogła poprawić swoje umiejętności pitchingu, a do marca 2018 roku zebrała 30 milionów dolarów.

(Źródło: Pinterest)

Tak więc, niezależnie od tego, czy jesteś nowym startupem walczącym o postawienie stopy na drabinie, czy też wydaje ci się, że nie awansujesz tak szybko, jak byś chciał, nie poddawaj się! Jest tak wiele historii sukcesu przedsiębiorców, którzy przeszli przez niepowodzenia i przeszli na drugą stronę, szczęśliwi i dobrze prosperujący, ponieważ wierzyli w swoje pomysły biznesowe i potrafili wykorzystać odrzucenie na swoją korzyść i wyciągnąć z niego wnioski.