Post

O czym pamiętać przy druku ulotek?

Ulotki są stosunkowo niedrogą formą reklamy dostępną nawet dla małych firm i agencji. Jakie są ich dodatkowe zalety poza ceną?

Korzyści

Na początkowym etapie ulotki mogą być przygotowane całkowicie samodzielnie. Jednak pomoc specjalistów jest lepszym wyborem. Szerokie zastosowanie to kolejna fajna cecha ulotek. Możesz je rozdać w dowolnym miejscu, wysłać pocztą lub zostawić w miejscach publicznych. Prawidłowo zaprojektowana ulotka będzie idealnie pasować do kieszeni twojego potencjalnego klienta. Zwracając się o pomoc do profesjonalistów, możesz liczyć na kompleksową obsługę - od projektu layoutu po bezpośredni wydruk. Możesz też od razu zatrudnić promotora, który przekaże ulotki potencjalnym klientom. Jeśli jednak sam lub nawet z pomocą specjalisty podejmujesz się opracowania layoutu, sam proces zajmuje dużo czasu ze względu na jego rosnące znaczenie i złożoność. Niestety, jedna ulotka nie zawiera wszystkich informacji o firmie lub dostępnych ofertach. Zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, jak ważne jest zwrócenie uwagi klienta, a nie przekazanie mu wszystkich informacji.

Główne rodzaje ulotek

Najczęściej rodzaje ulotek są określane przez rodzaj ich użycia: Dodatek do produktu - ulotka znajduje się w opakowaniu z produktem i zawiera dodatkowe informacje o produkcie lub zapowiada nadchodzące wydarzenia czy oferty. Bonus - za pomocą takiej ulotki klient będzie mógł otrzymać zniżkę, produkt w prezencie lub inny bonus. Najczęściej tego typu ulotki mają datę ważności, dzięki czemu właściciel ma pewność, że klient w tym czasie odwiedzi jego sklep lub usługę. Do masowej dystrybucji - paradoksalnie, najbardziej znane zastosowanie ulotek.

Miejsce na reklamę.

Przy całej różnorodności typów ulotek łączy je również dostępność i różnorodność możliwości projektowania i treści. Jednak ulotek nie należy używać w takich branżach jak hotelarstwo, produkcja fabryczna czy stacje benzynowe. W innych przypadkach należy dokładnie przemyśleć treść, projekt i format dystrybucji ulotek, aby reklama była naprawdę skuteczna.

Podstawowe formaty ulotek

Komukolwiek zlecisz drukowanie ulotek, najprawdopodobniej zostaniesz poproszony o przestrzeganie określonego formatu, ponieważ ulotki nie są wykonywane w dowolnej formie - do powielenia jest to nie tylko niewygodne, ale także prawie niemożliwe. Tak więc standardowy format to A4 - zwykły arkusz papieru biurowego używany do drukowania na podstawowej drukarce. Innym popularnym i stosunkowo standardowym formatem jest składany na pół arkusz A4. Jest jeszcze jeden podstawowy format „pół” - A7 . Jak można się domyślić, ten format jest również połową poprzedniego.

Format A4 jest być może zbyt uciążliwy, aby rozdawać ulotki na ulicach. W takim przypadku lepiej wybrać formaty od A5 i mniejsze (aby łatwiej było ulotki włożyć do kieszeni). Jednak już zostawiając ulotkę na stole lub dostarczając ją do biura, możesz przygotować ją w formacie A4, ponieważ taki format pozwoli ci pomieścić więcej informacji. Jednak dostępność standardowych formatów nie oznacza, że tak łatwo należy porzucić swoje pomysły i potrzeby. W większości przypadków do drukowania można nadal używać dowolnego rozmiaru papieru. W celu nadania ulotkom indywidualnego stylu, zwiększenia ich atrakcyjności wizualnej (co jest szczególnie ważne w przypadku produktów modowych) oraz trwałości, można zastosować następujące dodatkowe technologie post-printowe:

• cięcie - nadanie produktowi niepowtarzalnego kształtu;

• lakierowanie UV i inne (stałe lub selektywne);

• różne rodzaje laminacji (oklejanie specjalnymi foliami z jednej lub obu stron)

• perforacja - rysowanie otworów wzdłuż linii łez itp.