Post

Jakimi technikami drukuje się ulotki?

Ulotki to produkty reklamowe i poligraficzne, które są szeroko stosowane w marketingu. Ulotka służy jako zaproszenie i zapowiada wyprzedaż w sklepie, pokaz mody, lekcje mistrzowskie, specjalne danie w restauracji za rogiem itp.

Na jakim papierze drukowane są ulotki biznesowe?

Wyobraź sobie, że idziesz ulicą i dostałeś ulotkę na bardzo cienkiej, kruchej kartce papieru. Wygląda, jakby miała się dosłownie za chwile rozpaść w twoich rękach. Nawet bez przeczytania zawartych na niej informacji odniesiesz wrażenie, że właściciel firmy nie zadał sobie trudu, aby przekonać cię do zakupu danego produktu czy skorzystania z jego usług. Zatem jaki papier na ulotki wybrać przy składaniu zamówienia? Biorąc pod uwagę, że będzie ona przechowywana w kieszeni, w głębi torebki, zgniecione w portfelu, konieczne jest, aby była wytrzymała i zachowała swoją integralność, a farba się nie kruszyła. Wybierz zatem średnią gęstość papieru. Nadmierna oszczędność jest tutaj niewłaściwa.

Metody drukowania ulotek

Istnieje kilka sposobów drukowania ulotek:

• Offsetowy. Wysoka jakość nadruku obrazu, szeroka gama kolorów, ostrość, odwzorowanie kolorów, kontrasty. Metoda wskazana przy dużych nakładach.

• Cyfrowy. Technologia cyfrowa jest znacznie bardziej ekonomiczna niż offsetowa ze względu na swoją prostotę, więc nakład można zamawiać już od jednej ulotki. Druk odbywa się na jednej maszynie. Możliwe jest wydrukowanie próbki testowej.

Metoda offsetowa może okazać się tańsza niż metoda cyfrowa ze szczególnie przy dużym nakładzie. Im więcej ulotek musisz wydrukować, tym tańsza będzie jedna sztuka.

Na jakim papierze eksperci drukują ulotki?

Jeśli nie wiesz, który papier na ulotki jest najlepszy, wybierz papier powlekany. Jest błyszczący i matowy. Jeśli chodzi o gęstość:

• 80-115 gr. Ta gęstość jest odpowiednia do produkcji materiałów informacyjnych.

• Do 300 gr. Wybierz ją dla produktów, które będą rozdawane wyłącznie w biurze. Taka ulotka jest zbyt droga, aby je rozdać na ulicy.

Rodzaje

Ze względu na charakter przekazywanych informacji wyróżnia się następujące rodzaje ulotek:

wizerunkowe - służą kreowaniu pozytywnego wizerunku obiektu (firmy, osoby, produktu, marki) lub wydarzenia, pomagają wyrobić pozytywną opinię odbiorcy i zachować jego lojalność wobec promowanego „podmiotu” (organizacji, osoby, działania, itp.). Przy produkcji ulotek wizerunkowych stawiane są niezwykle wysokie wymagania co do jakości papieru, poziomu oddawania barw, czytelności druku. Nie mniej ważny jest sposób dystrybucji, ponieważ wszystkie czynniki powinny przyczynić się do jak najskuteczniejszego rozwiązania jednego wspólnego zadania - wzmocnienia wizerunku.

reklama - ten rodzaj ulotek zawiera dużą ilość informacji dla przyszłych klientów i kupujących, wymienia produkty, mówi o zaletach określonych towarów, usług, promocjach, rabatach itp. Produkcja takich ulotek ma znaczenie dla sklepów, centrów rozrywki i sportu, salonów samochodowych, restauracji i innych organizacji, których działalność opiera się na relacjach handlowych z klientami. Jakość produktu zależy od cech promowanego obiektu i poziomu kampanii reklamowej.

Ulotki promocyjne (lub przedwyborcze) mają na celu zwrócenie uwagi grupy docelowej (elektoratu) na konkretnego kandydata lub partię polityczną i skłonienie odbiorcy (czytelnika) do dokonania określonego wyboru. Jakość ich produkcji jest z reguły zbliżona do poziomu produktów modowych.

informacyjne - głównym zadaniem tych ulotek jest przekazanie odbiorcom pewnych informacji o nadchodzących wydarzeniach. Ulotki takie mogą być używane zarówno jednorazowo, jak i kilkakrotnie (np. jeśli zawierają instrukcje obsługi sprzętu, mapę trasy itp.), Więc ich jakość zależy od rodzaju i czasu trwania wydarzenia.