Post

Wykończenie druku - popularne techniki drukowania

Twój projekt może się nie wyróżniać z powodu niekonwencjonalnego pomysłu. Oryginalność to już za mało, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Foliowanie, tłoczenie czy złocenie to zabiegi uszlachetniające druk, które nadadzą ulotce niepowtarzalny wygląd. Dowiedz się, jak uatrakcyjnić swoje projekty, czytając artykuł. Zapraszamy do lektury!

Uszlachetnienia druku stosowane są przede wszystkim w celu podniesienia jakości drukowanych materiałów.

Ulepszanie produktu to prosty, ale coraz bardziej popularny sposób na jego wyróżnienie. Ze zwykłej ulotki można stosunkowo niskim kosztem stworzyć wydruk o wysokich walorach estetycznych. Ma to również niebagatelny wpływ na jakość drukowanych materiałów. Wszystkie zabiegi, które mają na celu uatrakcyjnienie zamówienia dają bardzo przyjemny dla oka efekt.

Uszlachetnianie druku zwiększa trwałość i nasycenie kolorów w finalnym produkcie. Zabieg ten można zastosować niemal na wszystkim - zegarach ściennych, drukowanych kartkach, plakatach, zaproszeniach, czy wspomnianych wcześniej składanych ulotkach.

Rodzaje uszlachetnień

Uszlachetnianie druku to rozwiązanie, po które sięga wiele firm dzięki nowoczesnym technologiom. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci byli zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami, możesz skorzystać z oryginalnego uszlachetnienia etykiet lub ulotek - możesz wybierać spośród różnych technik.

Tłoczenie druku

Jest to jeden z najprostszych sposobów na uatrakcyjnienie druku. Nie jest to nic bardziej skomplikowanego niż stworzenie trójwymiarowego wzoru na drukowanym materiale. Stosuje się go za pomocą matrycy stworzonej specjalnie na potrzeby danego projektu. Efekt uzyskuje się poprzez dociśnięcie materiału do wałka, a następnie zastosowanie narzędzia do embossingu. Technika wytłaczania może stworzyć subtelny i dyskretny wzór. Idealnie nadaje się do drukowania zaproszeń ślubnych lub okładek albumów.

Foliowanie druku

Obróbka ta jest niezwykle popularna, ponieważ nie tylko udoskonala i poprawia jakość końcowego wydruku, ale także poprawia jego wygląd. Metoda ta wygładza i usztywnia powierzchnię produktu. Nie jest to trudne - wystarczy pokryć arkusz białego papieru folią, która jest podgrzewana. Możesz wybrać rodzaj folii, który wzmocni Twój wydruk. Do wyboru jest folia matowa lub błyszcząca.

Foliowanie nadaje plakatowi, katalogowi lub wizytówce unikalny wygląd, a także skutecznie chroni przed wilgocią. Metoda ta utrudnia również uszkodzenie materiału. Warto zauważyć, że ta technika jest jedynym sposobem, w jaki ostateczna kopia może być chroniona przed blaknięciem pod wpływem światła słonecznego. Jest to bardzo popularna technika uszlachetniania druku wśród konserwatorów. Stosuje się ją do foliowania menu, cenników i innych często używanych materiałów.

Lakier UV

Jest to po prostu sposób na wzmocnienie i zabezpieczenie druku za pomocą lakieru UV. Lakier UV nakłada się za pomocą specjalnego dozownika, który pozwala na pokrycie całego arkusza lub jego fragmentu. Bezbarwny połysk usztywnia i chroni produkt przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak wilgoć. Lakierowane wydruki stają się bardziej żywe i aksamitne. Jeśli planujesz wykorzystanie elementów składanych, powinieneś dokładnie rozważyć ten zabieg. Lakierowany materiał może być trudniejszy w składaniu lub cięciu.

Złocenie i srebrzenie wydruków

Technika ta polega na pokryciu wskazanych elementów specjalną folią w kolorze srebrnym lub złotym. złocone są zazwyczaj logotypy. Ten wyjątkowy zabieg świetnie sprawdza się w przypadku wizytówek, katalogów czy zaproszeń - zwiększa atrakcyjność projektów.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych rodzajów dekoracji, a kolejne są opracowywane. Przy wyborze należy kierować się rodzajem projektu i budżetem. Amicus pomoże Ci dopracować nadruki. Sprawdź ofertę. Profesjonaliści nadadzą Twojej wizytówce, katalogowi czy zaproszeniu nowy wygląd!