Post

Jak zaprojektować wizytówki firmowe?

W prosty sposób możesz przekazać swoje dane kontaktowe potencjalnym partnerom biznesowym, kontrahentom czy klientom. Ponieważ są one podstawowym narzędziem reklamowym, ważne jest, aby projekt wizytówek pasował do identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dowiedz się, jak stworzyć wizytówkę, która wyróżni Twoją firmę.

Co powinna zawierać wizytówka?

Zastanawiasz się jak stworzyć profesjonalnie wyglądającą wizytówkę? Wybierz odpowiednie oprogramowanie.

Najczęściej spotykane to:

  • Photoshop,

  • Illustrator,

  • CoreDraw,

  • GIMP to darmowa wersja programu, który świetnie sprawdza się w przypadku grafików.

Następnie należy ustalić treść. Co powinno znaleźć się na wizytówce? Najważniejszymi informacjami, które powinny znaleźć się na wizytówce są podstawowe dane kontaktowe i identyfikacyjne:

  • imię i nazwisko właściciela,

  • zajmowane stanowisko,

  • Nazwa i logo firmy

  • dane adresowe,

  • Dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail)

Informacje na karcie mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb. Niektóre firmy zamieszczają na przykład adresy swoich kont na portalach społecznościowych, które stały się dla marek coraz ważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcami.

Jak stworzyć wizytówkę, która wyróżni się w tłumie?

Projekt powinien przykuwać uwagę odbiorcy. Wymaga to dużej kreatywności i niezwykłej staranności w wykonaniu, ponieważ kluczowe informacje i grafiki muszą zmieścić się na bardzo małej przestrzeni. Ważne jest, aby starannie dobrać kolory, czcionki i marginesy. Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest "księga znaku". Stwórz projekt, który pasuje do tożsamości korporacyjnej firmy.

Profesjonalne wizytówki powinny:

  • Oryginalność jest kluczowa w każdym projekcie. Najgorsze, co możesz zrobić, to skopiować rozwiązania konkurencji. Nawiązywać do konkretnego sektora, produktu lub usługi. W niektórych branżach warto zainwestować w klasykę. W innych doceniony zostanie designerski wygląd.
  • Mały format nie daje na przykład tylu możliwości, co kalendarz trójdzielny. Zadbaj o to, by wizytówka była prosta i czytelna.
  • Konsekwencja jest kluczem do tego, by wizytówka zapadła w pamięć. Kolory, motywy graficzne i czcionki powinny być idealnie dopasowane.

Jak zaprojektować wizytówkę? Zwróć uwagę na kwestie techniczne

Projektując wizytówkę dla biznesu, weź pod uwagę podstawowe kwestie techniczne. Dzięki temu po wydrukowaniu będzie ona wyglądać profesjonalnie i elegancko.

Ważne jest, aby:

  • Rozmiar - standardowy rozmiar to 90x50 mm. Można też wybrać inny format (na przykład 85 x55 mm).
  • Tym terminem określa się, jak daleko od środka znajdują się krawędzie wizytówki. Jeśli nie przygotujesz prawidłowo marginesów, możesz stracić ważne szczegóły podczas drukowania. Przez to całość będzie nieczytelna i nieestetyczna. Zazwyczaj wystarczy 5 mm na stronę, ale drukarnie mogą ustawić inne parametry.
  • Liczba stron: Standardowa wizytówka ma tylko jedną stronę. Chcesz zawrzeć więcej szczegółów? Możesz wykorzystać przestrzeń na odwrocie, aby nie zakłócać czytelności. (Ciekawą opcją byłoby dołączenie mapy lokalizacji Twojej firmy).
  • Layout - podstawą jest logo marki, które powinno być umieszczone w widocznym miejscu. Podkreśl również nazwę i pozycję. Układ pozostałych elementów powinien być zaprojektowany dopiero po pierwszym elemencie.
  • Umieszczenie - logo umieszcza się zazwyczaj w prawym górnym rogu. Można również dodać obok niego krótki slogan (który wyjaśnia czym zajmuje się firma).
  • Krzywe - jest to ostateczna wersja Twojego pliku. Będziesz musiał zastosować krzywe, aby opisać obraz. Dzięki temu zobaczysz projekt w takiej postaci, w jakiej pojawia się na Twoim monitorze.

Zamów profesjonalny druk

Czy wszystko jest już gotowe? Nadszedł czas, aby wysłać swój plik do drukarni. AMICUS oferuje druk cyfrowy na papierze kredowym do wizytówek. Nakłady zaczynają się od 100 sztuk. Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły.