Rola broszur w kampanii marketingowej organizacji
Podczas opracowywania kampanii reklamowej marketerzy mają pytanie - jak zaprojektować książeczkę tak, aby zainteresowała konsumenta, przyniosła mu informacje o firmie, produktach i usługach.
Książeczka jest kartką, która jest zaklejona z obu stron i ma 2-3 zagięcia. Poligrafia produkowana jest z wysokiej jakości papieru. Umieszczane są w nim teksty reklamowe lub informacyjne, zdjęcia, obrazki, schematy, logotypy, kontakty do firm. Broszury są wykorzystywane jako narzędzie do masowej dystrybucji informacji. Projekt, jakość papieru i druku, tekst i obrazy wpływają na skuteczność nośnika reklamowego.
Cechy charakterystyczne produkcji broszurowej
Produkcja broszur - druk materiałów promocyjnych, które przyciągają uwagę grupy docelowej. Ten produkt poligraficzny jest tańszy niż zamawianie katalogów hurtowych. Zaletą jest możliwość dystrybucji:
- Poprzez promotorów.
- W centrach handlowych, biurach, na stolikach w kawiarniach.
- Na prezentacjach, targach, wystawach.
- Drogą pocztową.
Książeczki reklamowe produkowane są bez użycia elementów mocujących (zszywek, spinaczy, sprężyn, nici). Krzywizny powstają dzięki działaniu mechanicznemu - metodzie składania. Uwagę potencjalnych klientów przyciągają produkty składane wzdłuż, w poprzek, "akordeon", transformator, trójkąt czy koperta.
Jakie informacje powinny znaleźć się w książeczce?
Treści tekstowe muszą zachęcać ludzi do działania. Potencjalni klienci rzadko czytają informacje w całości. Aby wzbudzał zainteresowanie, tekst powinien być łatwy do zapamiętania, odpowiadać preferencjom i potrzebom człowieka, oddziaływać na zmysły niebanalnym hasłem reklamowym, jaskrawą kolorystyką i oryginalną formą.
Co powinno znaleźć się w książeczce:
- Uzasadniona argumentacja korzyści.
- Skuteczne przedstawienie argumentów i formy, w jakiej wyrażony jest przekaz reklamowy.
- Odpowiednie środki językowe i stylistyczne.
Sukces tekstu reklamowego zależy od zgodności przesłanek z potrzebami potencjalnego klienta. Argumentacja budowana jest w oparciu o wiedzę o produkcie, z uwzględnieniem preferencji nabywców i celów marketingowych reklamy.
Właściwe jest łączenie elementów kilku stylów językowych. Przykładowo, reklamodawcy zwracając się do konsumentów stosują styl konwersacyjny ("Oferujemy Państwu...", "Możecie Państwo...", "Spodoba się Państwu...").
Wymagania dotyczące tekstu reklamowego:
- Targetowanie - obecność zalet, cech produktów, które odróżniają je od podobnych ofert.
- Konkretność, argumentacyjność - poparcie zapisów faktami, argumentami, przykładami, odrzucenie definicji abstrakcyjnych ("unikalny", "niestandardowy", "specyficzny").
- Logiczność - spójna prezentacja informacji, kompletność bloków reklamowych i informacyjnych.
- Prostota, dostępność - brak specjalnej terminologii, nomenklatury, stosowanie prostych zdań, łatwych do zrozumienia definicji.
- Zachęcanie do działania - użycie rzeczowników i czasowników w celu pobudzenia do działania.
- Oryginalność - zainteresowanie kupującego wzbudza zabawny tekst z trafnymi sformułowaniami.
- Umiejętność czytania i pisania - brak błędów, dokładne użycie słów, zgodność leksykalna.
- Emocjonalne - zdania pytające, apele, które wywołują reakcję emocjonalną.
- Spójność informacji - najpierw podajesz informacje o produkcie lub usłudze, a następnie dane kontaktowe.