Post

Rodzaje broszur i ulotek

Określając, jaki powinien być projekt i zawartość broszury, należy wyjść od celu jej stworzenia:

  • Informacyjne - produkty poligraficzne, które w zwięzły sposób przekazują podstawowe informacje o produkcie lub usłudze. Główny cel - zainteresować potencjalnego nabywcę i poszerzyć grupę docelową konsumentów. Nośnik reklamowy zawiera kolorowe zdjęcia, obrazy, wykresy, rysunki, tabele. Broszury informacyjne rozdawane są podczas wystaw, prezentacji, wręczane wraz z drobnym upominkiem promocyjnym.
  • Broszury wizerunkowe to produkty drukowane, które kształtują stosunek klientów i partnerów do marki. Produkt przedstawia firmę, jej gałęzie działalności oraz pracowników. Produkty wizerunkowe są twarzą marki. Dlatego przy produkcji broszur, jak również przy druku wizytówek, ważne jest opracowanie projektu, odpowiadającego stylowi korporacyjnemu, dobór koloru, wielkości czcionki, materiałów, rodzaju obróbki po druku (tłoczenie, lakierowanie, cięcie).
  • Do mailingu - nośniki reklamowe, które mają stworzyć poczucie osobistej komunikacji z konsumentem.
  • W przypadku akcji - produkty poligraficzne stymulujące konsumentów do zakupu produktu lub usługi. Książeczki powinny być zamawiane z okazji wyprzedaży, rocznic, otwarcia nowych placówek. Takie nośniki reklamowe zawierają prezenty, karty rabatowe, zniżki.

Projekt broszury

Książeczka zawiera od 4-6 do 12-14 stron. Każda strona zawiera ustrukturyzowaną informację, która jest kompletnym blokiem znaczeniowym.

Typowe rodzaje układów:

  • Windowed - produkt drukowany z szeroką częścią środkową i dwoma wąskimi bokami. Nośnik reklamowy składający się z 6 stron (2 rozkładówki).
  • Podwójnie równoległy - wyrób o czterech równych bokach. Składa się z 8 pasków (3 fałdy).

Kolory mają określony wpływ na człowieka: niebieski i zielony uspokajają, czerwony drażni, pomarańczowy przyciąga uwagę, a fioletowy wywołuje niepokój i agresję. Wybór odcienia powinien pasować do motywu przewodniego. Na tło nadają się jaskrawe kolory, które sprawiają, że nośnik reklamy jest zauważalny i zapamiętywany.

Bloki znajdujące się na każdym z pasków należy łączyć tak, aby po rozłożeniu i złożeniu książeczka wyglądała równie atrakcyjnie. Nie ma potrzeby umieszczania rozpraszających obrazów - produkt drukowany powinien wzbudzać zainteresowanie i chęć zapoznania się z informacjami.

Nośniki reklamowe lub informacyjne powinny zawierać jak najwięcej przydatnych informacji: adresy sklepów, infolinii, kontakty do punktów serwisowych. Na ostatniej stronie powinna znaleźć się mapa metra, numery telefonów służb miejskich czy tabela rozmiarów ubrań.

Niekoniecznie potrzebujesz projektanta, aby stworzyć layout. Możesz eksperymentować z kolorami, rozmieszczeniem bloków tekstu i obrazów w projektancie online lub w programach Scribus, FinePrint lub Microsoft Office Publisher.

Materiały do druku broszur

Książeczki są drukowane:

  • na cienkim papierze powlekanym (błyszczący 130 g/m², matowy 150 g/m²);
  • powlekany papier o wysokiej gramaturze (matowy 250 g/m², 350 g/m²);
  • Na papierze z recyklingu o gramaturze 120 g/m², 160 g/m², 300 g/m².

Cienki papier powlekany jest odpowiedni do promocji na dużą skalę, mailingu, dystrybucji zewnętrznej, centrów handlowych, wystaw.

Grubszy papier jest używany do drukowania obrazów. Wysokiej jakości materiały zwiększają świadomość marki, przyciągają nowych klientów i kształtują pozytywny wizerunek firmy.

Papier makulaturowy i powlekany jest używany do nanoszenia tekstu i obrazów za pomocą druku offsetowego i cyfrowego.

Jak powstają broszury z wykorzystaniem metod druku offsetowego i cyfrowego

Druk offsetowy jest techniką pracochłonną, która jest stosowana przy produkcji dużych nakładów. Media reklamowe i informacyjne drukowane są na arkuszowych prasach offsetowych, które nanoszą pełnokolorowe obrazy na pojedyncze arkusze oraz na rolowych prasach offsetowych, które drukują obrazy na wstędze papieru w rolach, po czym arkusze są cięte i składane.

Korzyści płynące z druku offsetowego:

  • Nakład od 500 egzemplarzy.
  • Prędkość drukowania - do 10 000 wydruków na godzinę.
  • Minimalne ryzyko odrzutów, wysoka jakość wydruków, dopasowanie kolorów.
  • W procesie produkcyjnym można uwzględnić składanie, bigowanie, cięcie i laminowanie.
  • Stosowanie różnych gęstości i formatów materiałów.

Szczególną cechą offsetowej metody produkcji broszur jest nanoszenie farby najpierw na wstęgę pośrednią, a następnie na papier. Płyta drukarska jest elastyczną płytą, która pokrywa cylinder formujący podgrzany do temperatury 140 °C. Wałki zwilżające przemywają płytę płynem, a następnie nakładają tusz na elastyczną płytę. Kolejnym etapem jest przeniesienie farby pod ciśnieniem na elastyczny wałek offsetowy tworzący gumową powierzchnię. Obraz jest warstwą farby drukarskiej i jest przenoszony na materiał, który ma zostać wydrukowany.

Druk cyfrowy jest odpowiedni dla małych nakładów. Metoda ta jest stosowana, gdy potrzebne są obrazy o jasnych kolorach i ostrych szczegółach. Proces jest w pełni zautomatyzowany, więc czasy produkcji są minimalne.

Maszyny drukarskie służą do produkcji nakładów, a do powielania - prasy drukarskie. Prasa drukarska wykonuje te same funkcje co kserokopiarka, ale jest szybsza. Obrazy przenoszone są na formę szablonu, a następnie z tej formy na medium.

Zalety druku cyfrowego:

  • Nie wymaga kosztownego przygotowania do druku.
  • Wysoka prędkość druku.
  • Możliwość druku w pełnym kolorze.
  • Drukowanie zmiennych informacji w celu personalizacji drukowanych produktów w jednym przebiegu.
  • Urządzenie może być umieszczone na małej powierzchni.