REKLAMA ZEWNĘTRZNA JAKO SPOSÓB NA ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI
Tradycyjnie reklama zewnętrzna uważana jest za jedną z najskuteczniejszych metod dystrybucji informacji o produktach i usługach i doskonale konkuruje z nowoczesnymi, cyfrowymi metodami promocji. Reklama zewnętrzna ma szereg oczywistych zalet w porównaniu do innych środków promocji, ale z oczywistych zalet należy pamiętać o wadach. Jak kompetentnie wykorzystywać reklamę zewnętrzną, aby zwiększyć jej skuteczność i maksymalnie wykorzystać inwestycję w projektowanie i tworzenie kreacji.
Czym jest reklama zewnętrzna?
W rzeczywistości są to wszelkie informacje wykorzystywane do promowania produktów lub usług poza siedzibą firmy. Pitch może być zupełnie inny, jeśli chodzi o ilość informacji i projekt. Liczy się tylko konieczność przyciągnięcia uwagi przechodnia i poinformowania go o wyjątkowej ofercie, w którą będzie mógł uwierzyć i udać się do Ciebie, aby ją kupić.
Dlaczego potrzebujesz reklamy zewnętrznej?
Jak każde medium reklamowe, reklama zewnętrzna jest stworzona do wpływania na wizualną percepcję człowieka. Marketerzy starają się stosować różne taktyki, aby zaintrygować przechodniów, wzbudzić w nich autentyczne zainteresowanie produktami i przekonać do zakupu. Aby osiągnąć taki efekt, eksperci muszą dobrze znać psychologię kupującego i umiejętnie manipulować jego świadomością, uzbrojeni w różnego rodzaju promocje i rabaty. W innych przypadkach reklama może opowiadać o Tobie i Twoim sklepie oraz zapraszać nowych gości do odwiedzenia wskazanego przez Ciebie adresu.
Centrum miasta to świetne miejsce na reklamę. Wyobraź sobie, że ktoś przechodzi obok Twojego krzykliwego znaku każdego dnia z bardzo kuszącą ofertą zakupu wysokiej jakości produktu w atrakcyjnej cenie. Jednak taka oferta będzie ważna tylko przez 2 tygodnie! Potencjalny klient może codziennie kątem oka spoglądać na billboard i w pewnym momencie zainteresowanie może przerodzić się w chęć, a może nawet marzenie, aby dokonać tak opłacalnego zakupu.
Oczywiście istnieje ryzyko, że efekt ten nie wystąpi. Przecież takie jaskrawe i "unikalne" szyldy, panele świetlne i inne kreacje można dziś znaleźć dosłownie na każdym kroku! Dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć, jak zrobić reklamę zewnętrzną kompetentnie i prześcignąć konkurentów na rynku.
Czym charakteryzuje się reklama zewnętrzna?
Imponujący rozmiar nośnika pozwala na przyciągnięcie uwagi szerokiego grona odbiorców.
Nowoczesne technologie druku tworzą realistyczne obrazy w jasnych paletach kolorów.
Lokalizacja plakatów ma bezpośredni wpływ na skuteczność kampanii reklamowej.
Design i barwność kreacji pozwalają zrobić wrażenie na odbiorcach i utrwalić historię w ich pamięci.
Jakie pytania musi rozwiązać reklamodawca decydując się na stworzenie reklamy zewnętrznej?
- Jaki rodzaj reklamy zewnętrznej zastosować.
- Jak rozwijać kreatywność.
- Jak powinien wyglądać układ graficzny.
- Gdzie umieścić swoją reklamę, aby uzyskać maksymalne wyniki.
- Jaki rozmiar reklamy zewnętrznej jest odpowiedni dla Twojego przypadku.
- Na jaki okres czasu jest umieszczana reklama.
Jeśli są Państwo gotowi podjąć odwagę, aby rozwijać tak trudny projekt, to przed Państwem otwiera się szereg oczywistych korzyści. Reklama zewnętrzna - jest to jeden z głównych nośników rozwoju i promocji każdego biznesu. I jest ku temu wiele powodów:
- Szeroka publiczność. Jak sam możesz ocenić, reklama zewnętrzna jest dostępna do oglądania dla dużej liczby osób, które codziennie spędzają czas na drodze. Są to aktywni i bardzo atrakcyjni klienci dla każdej firmy, ponieważ mają fundusze i rosnące potrzeby.
- Wysoka częstotliwość, ponieważ informacje reklamowe z Twojego źródła będą widziane codziennie, jeśli nie kilka razy dziennie. Taka reklama uzyskuje dużą liczbę reakcji, będąc stale na oczach przechodniów.
- Elastyczność. Wybierając narzędzie do reklamy zewnętrznej można sprytnie zarządzać zasięgiem. Na przykład, umieszczając znak przy swoim sklepie, stawiasz na tych, którzy są w jakiś sposób związani z tą lokalizacją, powiedzmy, mieszkają lub pracują w pobliżu. Decydując się na billboard poza moskiewską obwodnicą, kierują Państwo swoją uwagę na cały region, a może nawet na zagranicznych podróżnych. Możesz również kontrolować demografię publiczności, wybierając lokalizację, w której często są młodzi ludzie, rodziny lub biznesmeni z wysokim poziomem dochodów.Niezła cena. W porównaniu z innymi rodzajami promocji, reklama zewnętrzna jest dość konserwatywna w kosztach. Stawki za zakup usług reklamowych uzależnione są od intensywności rynku objętego badaniem. Oznacza to, że zawsze możesz jasno kontrolować budżet, jaki przeznaczasz na reklamę, a na pewno zmieścisz się w ściśle określonej kwocie, jaką zaplanowałeś przeznaczyć na promocję.
- Wydajność. Jeśli potrzebujesz wielokrotnego kontaktu z odbiorcami w niewielkim okresie, reklama zewnętrzna jest najlepszą metodą promocji Twojej firmy. Wystarczająco mały budżet pomoże Ci z dość nieznanej firmy wyrosnąć na co najmniej znaną wielu osobom. Co więcej, dobrze zaprojektowane billboardy są szczególnie efektowne. Reklama zewnętrzna zawsze łatwo znajduje swoich odbiorców, ponieważ do jej realizacji nie potrzeba żadnych dodatkowych ustawień. Wszystko to składa się na kompetentny projekt i potężny przekaz informacyjny!