Post

12 świątecznych pomysłów marketingowych

Z roczną sprzedażą rosnącą z roku na rok i średnim wydatkiem na jednego kupującego, który w Wielkiej Brytanii osiąga oszałamiający poziom £1174 w Wielkiej Brytanii, nie musimy Ci chyba mówić, że zakupy świąteczne to poważna sprawa. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma miała doskonały plan marketingowy, który pozwoli wykorzystać wszystkie możliwości oferowane podczas tak zwanego "złotego kwartału" roku.

Jeśli utknąłeś dla pomysłów, aby zwiększyć swój marketing, nie jesteś sam! Podejmowanie decyzji w sprawie planu marketingowego nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza jeśli masz wrażenie, że wszystkie dobre pomysły zostały już wykorzystane. Zebraliśmy 12 naszych ulubionych pomysłów marketingowych w jedną poręczną listę (i sprawdziliśmy ją dwukrotnie!), abyś mógł zainspirować się własnymi świątecznymi promocjami.

  1. Spraw, by komunikacja była klasyczna

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się pisać bloga, wysyłać katalog wypełnioną po brzegi świątecznymi smakołykami lub nawet stworzyć sezonową ulotkę, aby zaangażować klientów, zawsze staraj się stworzyć coś odpowiedniego do okazji. Na przykład, jeśli Twoja firma jest kawiarnią, dlaczego nie spróbować rozdawać ulotki z łatwym przepisem na tartę z dżemem na odwrocie. Jeśli natomiast zajmujesz się organizacją imprez, możesz stworzyć zimowy przewodnik ślubny dla potencjalnych klientów!

(Źródło: The Ting Thing)

Umiesz posługiwać się kamerą? Zrób wideo przewodnik! Może to być dekorowanie drzewa za pomocą sprzedawanych przez Ciebie ozdób lub pakowanie prezentów, które można kupić w Twoim sklepie; jeśli jest to coś, na co ludzie będą szukać wskazówek i jest to związane z Twoją branżą, upewnij się, że jesteś tam, aby pomóc.

  1. Świętuj na portalach społecznościowych poprzez konkurs

Wiele firm odkrywa, że media społecznościowe dają im najlepszą platformę do zwiększenia zaangażowania klientów. Ludzie mogą "lajkować", "tweetować" i "postować" za naciśnięciem jednego przycisku! A ponieważ jest tak wiele osób korzystających z mediów społecznościowych, jest to świetna okazja, aby znaleźć nowych klientów.

Oto kilka przykładów konkursów i akcji promocyjnych, które możesz dostosować do swojej firmy:

  • Polub ten post i oznacz kogoś, komu jesteś wdzięczny za te święta, aby wziąć udział w konkursie.
  • Wyślij swoją najlepszą świąteczną historię - 3 najlepsze wygrają nagrodę
  • Oznacz nas swoim najlepszym zdjęciem brzydkiego swetra, aby mieć szansę na wygraną
  • Stwórz choinkę z [tu wpisz nazwę produktu].
  • Jest sezon na dawanie - pokaż nam swój akt dobrej woli w te święta

Upewnij się, że nagroda, którą wybierzesz jest czymś, co jest związane zarówno z Bożym Narodzeniem, jak i z Twoją firmą. Wydrukowane na zamówienie t-shirty i kubki to naprawdę zabawne i opłacalne opcje, zwłaszcza jeśli planujesz mieć więcej niż jednego zwycięzcę.

  1. Wesprzyj lokalną sprawę

Wyciągając rękę do tych, którzy mają mniej szczęścia niż Ty, możesz jednocześnie budować świadomość własnej marki. Istnieje mnóstwo różnych sposobów na wspieranie organizacji charytatywnych i powinno się o tym myśleć przez cały rok, a nie tylko w okresie Bożego Narodzenia.

Możesz poinformować klientów, że cały dochód z określonego asortymentu produktów idzie na cele charytatywne lub nawet zorganizować imprezę charytatywną, taką jak poranek kawowy lub brunch i zachęcić klientów do składania datków razem z Tobą. Upewnij się tylko, że wyślesz zaprasza wcześniej!

Jeśli chodzi o wybór organizacji charytatywnej, którą chcesz wesprzeć, wybierz taką, która wyznaje te same wartości, co Twoja firma i Twoi klienci. W ten sposób będziesz wiedział, że uda Ci się zebrać optymalną kwotę pieniędzy na dany cel i wzbudzić zainteresowanie swoją akcją charytatywną.

  1. Zaangażuj się w sobotę małych firm

Sobota Małych Przedsiębiorstw to niekomercyjna kampania stworzona w celu zachęcenia konsumentów do robienia zakupów lokalnie i wspierania małych przedsiębiorstw w swoich społecznościach. Odbywa się ona w pierwszą sobotę grudnia każdego roku i dociera do setek milionów ludzi. W 2017 roku konsumenci wydali 748 milionów funtów, a #SmallBizSatUK był trendem na Twitterze na pierwszym miejscu w Wielkiej Brytanii!

Oprócz udziału w bezpłatnych warsztatach dla początkujących przedsiębiorców, możesz także za darmo reklamować swój biznes w wyszukiwarce biznesowej Small Business Saturday. Oznacza to, że będziesz dostępny dla jeszcze większej liczby klientów! Dlaczego nie zaangażować się w mediach społecznościowych w tym dniu i nie zorientować się, co robią inne małe firmy?

Niezależnie od tego, jak zdecydujesz się spędzić Małą Sobotę Biznesu, jest to świetny sposób, aby dać kopa świątecznym kampaniom marketingowym, więc zdecydowanie powinieneś uwzględnić to w swoim planie.

  1. Spersonalizuj kampanię direct mail

W obecnej erze cyfrowej, najlepszym sposobem na wyróżnienie się spośród konkurencji jest zrobienie czegoś zupełnie innego. Emocje odgrywają ogromną rolę w wielu świątecznych kampaniach marketingowych (jak te naprawdę długie, chwytające za serce reklamy telewizyjne, które widzisz w przededniu wielkiego dnia). A nostalgia jest fantastyczną emocją, na którą warto zwrócić uwagę, zwłaszcza jeśli prowadzisz marketing w kierunku millenialsów!

(Źródło: Pinterest)

The ultimate #ThrowbackThursday, old school kartki z życzeniami są niesamowite, aby przełamać formę i sprawić, że Twoja marka zostanie zauważona. Personalizacja materiałów marketingowych jest również bardzo ważna, z 59% konsumentów, którzy doświadczyli personalizacji, twierdzi, że znacząco wpłynęła ona na to, co kupili. Spersonalizuj swoje marketingowe kartki świąteczne z odręcznym dopiskiem. Dlaczego nie dołączyć kodu rabatowego, aby jeszcze bardziej ich zachęcić?

  1. Zawsze miej dostępne karty podarunkowe

Jaki jest jedyny prezent świąteczny, który możesz kupić każdemu? A karta podarunkowa do swojego ulubionego sklepu! Karty podarunkowe i vouchery wyniosły ok. 5,7 miliarda funtów w Wielkiej Brytanii w 2016 roku. Jeśli pop unikalny kod na projekt karty upominkowej, klienci mogą wybrać, aby korzystać z tych kart online, jak również instore!

Karty upominkowe działają tak dobrze, ponieważ zasadniczo jest to rekomendacja. Dając komuś kartę upominkową do konkretnego sklepu, wspierasz daną firmę. A kiedy 70% millenialsów są pod wpływem rekomendacji swoich rówieśników przy podejmowaniu decyzji o zakupie, to mówi bardzo wiele! Posiadanie kart upominkowych dostępnych do odebrania przy kasie jest koniecznością dla zwiększenia sprzedaży w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Jest to idealny czas w roku, aby zaoferować opcje dla tych, którzy nie mają pomysłów na prezenty.

  1. Udekoruj swój sklep

Dla klienta nie ma nic lepszego niż wejście do swojego ulubionego sklepu i odkrycie, że został on przekształcony w zimową krainę czarów (z bożonarodzeniowymi dżinglami grającymi przez głośniki na dobry początek)! Oto kilka prostych wskazówek, jak możesz sprawić, by Twój sklep nabrał świątecznego charakteru:

  • Użyj ikonicznych kolorów świątecznych

Użycie czerwieni i zieleni może być nieco zniechęcające, w zależności od Twojej marki i ogólnego stylu sklepu, ale nie są to jedyne kolory, które klienci kojarzą z Bożym Narodzeniem - dlaczego nie dodać trochę blasku za pomocą złota, srebra, a nawet bogatego fioletu?

  • Podkreśl swoje najlepsze cechy

Plakat w witrynie sklepowej to sposób na przyciągnięcie klientów do sklepu. Jeśli masz w sklepie dział sprzedaży, możesz go wyeksponować za pomocą zaprojektowanego na zamówienie baneru rolowanego!

  • Światła. Cynk. Akcja.

Pinsel, światełka i bombki są niezwykle uniwersalne i dają możliwość naprawdę kreatywnego podejścia do tematu. Wyobraź sobie puszkowy szalik dla sklepu odzieżowego lub bombki, które ozdobią pusty słoik po kawie w kawiarni. Światełka są świetnym pomysłem na ekspozycje okienne - powieś je wokół plakaty i znaki aby oferty specjalne naprawdę się wyróżniały!

  1. Spróbuj marketingu doświadczeń

Czasami znany jako marketing zaangażowania lub marketing wydarzeń, marketing doświadczeń to tworzenie pozytywnych i niezapomnianych doświadczeń związanych z Twoją marką dla klientów, a tym samym wzmacnianie ich relacji z Twoją firmą. Jest to coś, czego nie da się uchwycić za pomocą sklepu internetowego, ale świetnie sprawdza się podczas świątecznych zakupów w sklepie.

(Źródło: Beaumont Organic)

Nie musisz być firmą wartą wiele milionów funtów, aby stworzyć fantastyczne doświadczenie marki na święta. Możesz zaproponować sesję testowania smaku dla potencjalnych klientów lub zaoferować całą gamę warsztatów w zależności od tego, w czym specjalizuje się Twoja firma. Na przykład, jubiler może zaoferować zajęcia z tworzenia własnej biżuterii, szef kuchni może zaoferować świąteczne zajęcia kulinarne, a sklep z rękodziełem może nauczyć robienia wieńców!

  1. Zapakuj się na zimę

Wiele zakupów dokonywanych od teraz do dnia Bożego Narodzenia będzie dotyczyło prezentów. Dlaczego więc nie zaoferować usługi pakowania prezentów? Wszystko, co ułatwi klientom zakup i pakowanie prezentów, zdziała cuda dla relacji z klientami i pozytywnego nastawienia do marki.

Jeśli chcesz stworzyć swój własny papier do pakowania, możesz zaprojektować swój własny A0 plakaty Jest on wystarczająco cienki, aby można go było bez wysiłku złożyć i zawinąć, co czyni go idealnym pomysłem na świąteczny print hack!

  1. Stwórz najwyższej klasy wystawę okienną

W grudniu ulice miast są pełne kupujących, którzy szukają najlepszych prezentów świątecznych. Oznacza to, że wielu z nich będzie dokonywać błyskawicznych ocen Twojego sklepu. Posiadanie zwycięskiej świątecznej ekspozycji okiennej to najlepszy sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Wykorzystaj siłę FOMO i stwórz poczucie zagrożenia za pomocą sugestywnych plakatów sprzedażowych podczas wyprzedaży w Boxing Day i styczniu, aby uzyskać maksymalny efekt.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się stworzyć zimową krainę czarów, olśnić jaskrawymi światłami i kolorami, czy nawet zrobić coś zupełnie szalonego i nieszablonowego (pomyśl o hołdzie Teda Bakera dla Full Monty - Ted's Full Frosty, przedstawiającym seksownego, rozbierającego się bałwana), celem jest przyciągnięcie uwagi świątecznymi przysmakami.

(Źródło: Planarama)

Zbudowanie choinki z produktów jest naprawdę uniwersalnym pomysłem na świąteczne wystawy okienne w handlu detalicznym. Możesz użyć dosłownie wszystkiego, jak na przykład shabby chic drzewko Anthropologie z wypełniaczy do pończoch.

(Źródło: Pinterest)

Masz dużo wieszaków na ubrania, które wiszą w pobliżu? Przyklej je do wydrukowany kartonowy znak aby stworzyć łatwą choinkę na wystawę okienną!

  1. Zagraj na świątecznych tradycjach

Ponieważ jest to sezon na dawanie, dlaczego nie dać swoim klientom kilku świątecznych zniżek, aby zachęcić ich do wydawania pieniędzy w Twoim sklepie/sklepie internetowym? Najłatwiejszym sposobem na tematyczne oferty jest przyjrzenie się świątecznym tradycjom i zagranie na niektórych z nich.

Oprócz popularnych 12 ofert w stylu świątecznym, możesz w sposób niezwykle kreatywny wykorzystać inne tradycje świąteczne. Dlaczego nie spróbować trzech ofert specjalnych opartych na złocie, kadzidle i mirrze? Szczególnie podoba nam się pomysł kampanii e-mail marketingowej, w której klienci klikają na prezent lub krakersa, a ten przekierowuje ich na stronę docelową oferującą im zniżkę, świąteczne wyprzedaże lub darmową dostawę następnego dnia!

  1. Wydłuż godziny otwarcia sklepu

Czy ci się to podoba, czy nie, musisz zrobić zakupy świąteczne. Dla wielu ludzi, znalezienie czasu w okresie świątecznym może być trudne - zwłaszcza, jeśli pracują aż do dnia Bożego Narodzenia. Zwłaszcza pracownicy biurowi będą mieli trudności ze znalezieniem czasu na zrobienie zakupów, jeśli nie skończą pracy do 17:00 lub później.

Dlatego właśnie oferowanie przedłużonych godzin otwarcia dla kupujących późno w nocy jest tak fantastycznym pomysłem - pomyśl o tym, że przez cały czas, gdy nie jesteś otwarty wieczorem, tracisz pieniądze na rzecz sklepów, które są dostępne dla tego rodzaju kupujących. Chociaż może to oznaczać zatrudnianie więcej kusicieli, aby pokryć te dodatkowe godziny, jest to zdecydowanie warte inwestycji dla Twojej firmy.

Kluczem do stworzenia fantastycznej strategii marketingowej Christmas jest znalezienie czegoś, co działa dla Twojej firmy. Znasz swoich klientów i to, co lubią, a czego nie lubią, lepiej niż ktokolwiek inny. Zawsze dobrze jest czerpać inspirację z tego, co robią inni, pod warunkiem, że potrafisz stworzyć spin, który jest w 100% Twoją marką. Mamy nadzieję, że te pomysły pomogą Ci stworzyć wesołe i pogodne święta!