Post

26 Unikalnych pomysłów na marketing hotelowy, które musisz wypróbować

Chcesz wiedzieć, jak utrzymać swoją hotelową strategię marketingową świeżą i istotną? Zebraliśmy nasze 26 najbardziej unikalnych pomysłów na marketing hotelu lub firmy hotelarskiej, które z pewnością pomogą ci wyróżnić się na tle konkurencji.

  1. Śledź lokalne wydarzenia

    Jeśli znajdujesz się w pobliżu tętniącego życiem miejsca turystycznego lub miejsca, w którym odbywają się sezonowe imprezy, festiwale, targi lub wydarzenia sportowe i muzyczne, upewnij się, że są one zawsze na twoim radarze. (Wpisz je do swojego kalendarza, aby nigdy o nich nie zapomnieć)!

    Chociaż może być kuszące, aby podnieść ceny w czasie wzmożonego ruchu, to jednak należy pamiętać, że konkurenci będą myśleć dokładnie o tym samym. Zaoferuj konkurencyjne ceny i oferty - ponieważ są to rzeczy, które zdobędą potencjalnych klientów, którzy odwiedzają się na konkretne wydarzenia.
  2. Organizuj konkursy

    Każdy kocha wakacje. Szczególnie jeśli są darmowe! Konkursy to fantastyczny sposób na to, by rozpropagować swoje imię i nazwisko oraz zainteresować nowych i potencjalnych klientów swoją działalnością. Możesz je przeprowadzić jako wielokanałową kampanię za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych oraz na pisemnych kartach opinii.

    (Yoga Fit)


  3. Odśwież swoje menu

    Nie ma nic gorszego niż stare menu z pozwijanymi rogami i plamami po keczupie. Upewnij się, że regularnie drukujesz nowe menu. Druk, który przedstawiasz klientom, jest reprezentacją Twojej firmy - spraw, by się liczył!

    Możesz również uruchomić oferty sezonowe, aby odwołać się do urlopowiczów w ciągu roku. Jeżeli twój hotel jest znany ze swojej restauracji, to nie ma nic złego w uczynieniu tego kluczowym punktem twojego marketingu.
  4. Określ swój rynek docelowy

    Dla każdego biznesu znajomość grupy docelowej jest kluczowa - dotyczy to również branży hotelarskiej. Pamiętaj o swojej grupie docelowej podczas tworzenia planu marketingowego. Czy są to rodziny? Pary? Profesjonaliści w biznesie?

    Jeśli już to wiesz, przyjrzyj się temu, co robią inne hotele o podobnej demografii, aby promować się wśród właściwych grup ludzi.
  5. Wykorzystaj przewodniki turystyczne i mapy

    Prawdopodobnie jesteś ekspertem w dziedzinie lokalnej turystyki - ale nie zapominaj, że Twoi klienci mogą nim nie być! Wykorzystaj całe to doświadczenie i wiedzę, aby zapewnić klientom know-how, którego potrzebują do udanej podróży.

    (Travel Like a Local)


  6. Pamiętaj o wyszukiwaniu głosowym

    Zważywszy, że 2 na 5 dorosłych osób wykonuje wyszukiwanie głosowe przynajmniej raz dziennie (Location World), bardzo ważne jest, abyś napisał kopię swojej strony internetowej hotelu w taki sposób, aby była do tego dostosowana.

    Zalecamy posiadanie sekcji FAQ na temat twojego hotelu, która odpowiada na typowe pytania, jakich spodziewałbyś się od klientów - jak daleko jest do miasta lub plaży, ile jest pokoi, czy można zarezerwować spotkania i konferencje.
  7. Stwórz wirtualną wycieczkę

    Diagramy 3D są świetną techniką pokazania klientom panoramicznego widoku twoich pokoi i przestrzeni, w której odbywają się imprezy. Istnieje mnóstwo różnych narzędzi programowych, których możesz użyć do tego celu, więc jest to świetny sposób, jeśli masz na to budżet marketingowy.

    (PanoRam 360)


  8. Prezentuj wycieczki wideo

    Czy kiedykolwiek siedziałeś i oglądałeś filmy z wycieczek po hotelu na YouTube przez wiele godzin? To tańsza opcja niż tworzenie diagramów 3D, wszystko czego potrzebujesz to smartfon z przyzwoitym aparatem i konto na YouTube!

    Marketing wideo pokazuje lokalizację, jakie są udogodnienia i sprawia, że klienci są podekscytowani pobytem w twoim hotelu - w sumie jest to świetna technika zwiększania rezerwacji hotelowych! Kiedy załadujesz swój film, upewnij się, że używasz słów kluczowych i hashtagów - pomyśl o tym, czego ludzie będą szukać, aby znaleźć twój film. Wpisz je i zobacz, jakie inne filmy pojawiają się jako inspiracja. Dzięki temu klienci jeszcze łatwiej będą mogli Cię znaleźć.

    Możesz też prowadzić mini wycieczki wideo w mediach społecznościowych, korzystając z funkcji live na Facebooku i Instagramie. To powiadomi twoich zwolenników, że idziesz na żywo i może pomóc zwiększyć liczbę wyświetleń.
  9. Zorganizuj lokalne wydarzenie

    Świetnym sposobem na pobudzenie biznesu, zwłaszcza w wolniejszych sezonach, jest zorganizowanie specjalnego wydarzenia. Na przykład, jeśli listopad jest wolnym miesiącem w twoim hotelu, dlaczego nie zorganizować wydarzenia o ograniczonej dostępności, takiego jak weekend z ogniskiem z darmowymi napojami i przekąskami?

    Jeśli chcesz zachęcić lokalnych mieszkańców do uczestnictwa, zamieść ulotki lub zaproszenia w okolicznych kodach pocztowych ze zniżkami na. Wykorzystaj marketing cyfrowy, taki jak e-maile i media społecznościowe, aby reklamować się dalej. Oto nasze najważniejsze wskazówki dotyczące maksymalnego wykorzystania marketingu lokalnego w Twojej okolicy.
  10. Oferuj ulepszenia i dodatki

    Czy dołączysz do nas na śniadanie?

    Oferowanie usług dodatkowych to kolejny sposób na zwiększenie zysków, zwłaszcza że ci klienci już u Ciebie nocują! Możesz zaoferować transfer z lotniska, posiłki, a nawet podwyższenie standardu pokoju. Dodaj je jako opcje do zaznaczenia podczas procesu rezerwacji online lub zapytaj o nie osobiście podczas meldowania.
  11. Nadaj priorytet obsłudze klienta

    Obsługa klienta jest kluczem do sukcesu w branży hotelarskiej. Powinna być priorytetem przed, w trakcie, a nawet po pobycie gości. Upewnij się, że są oni witani w przyjazny, profesjonalny sposób i otrzymują wiele wsparcia podczas pobytu. Kiedy wyjeżdżają, poproś ich o wypełnienie opinii na kartce pocztowej.

    Bardzo ważne jest również monitorowanie TripAdvisor. Goście hotelowi czytają 6-12 recenzji TripAdvisor przed dokonaniem rezerwacji hotelu (PhocusWire). Jeżeli otrzymujesz negatywne recenzje online, to bardzo ważne jest, abyś na nie odpowiedział i pogodził się z klientem. Ignorowanie ich sprawia, że wyglądasz jakbyś nie dbał o nie, nawet jeśli nie jest to powód braku odpowiedzi.
  12. Obsługuj firmy

    Jeśli masz salę funkcyjną, możesz zaoferować ją firmom na szkolenia i prezentacje. Możesz nawet zaoferować stworzenie folderów prezentacyjnych dla tych wydarzeń za dodatkową opłatą wraz z całym niezbędnym sprzętem potrzebnym do tych wydarzeń. Możesz też zaoferować pakiet marketingowy wypełniony notatnikami i długopisami!
  13. Sprzedaj swoją lokalizację - nie tylko swój hotel

    Podczas wyszukiwania hotelu online, wiele osób będzie szukać "hoteli w X" z ich idealną lokalizacją w umyśle. Dlatego tak ważne jest, aby sprzedać klientom lokalizację, jak i hotel. Ludzie będą chcieli wiedzieć, co jest do zrobienia w okolicy hotelu.

    (North Wales Hotel Group)



    Pokaż wszystkie zabawne lokalne wydarzenia, które się dzieją, jakie są najlepsze zabytki i miejsca turystyczne, pobliskie restauracje i bary, czy jest plaża lub miasto w pobliżu. Te rzeczy sprawią, że twój hotel będzie tylko bardziej atrakcyjny.
  14. Remarketing do potencjalnych klientów

    Czy kiedykolwiek szukałeś czegoś online, a potem widzisz tylko reklamy tej strony? To się nazywa remarketing. Z porzucenia rezerwacji hoteli online w niesamowitym 75% (PhocusWire), że pozostawia wiele możliwości, aby dostać się tam i uszczelnić umowę z klientami wiesz, że są już zainteresowani.

    Możesz uruchomić ukierunkowane kampanie reklamowe na większości stron mediów społecznościowych. I nigdy nie wiadomo, może to być push twój potencjalny klient potrzebuje do podjęcia plunge!
  15. Wykorzystaj okresy największej liczby rezerwacji

    O jakiej porze roku odbywa się najwięcej rezerwacji? Kiedy już to ustalisz, nadszedł czas na wdrożenie silnej strategii marketingowej.

    Wysyłaj e-maile marketingowe przed szczytowym okresem rezerwacji, aby upewnić się, że jesteś zawsze na radarze swoich klientów. Chcesz być ich ulubionym miejscem do rezerwacji wakacji! Jest to również świetny czas, aby rozpocząć swoją konkurencję, ponieważ będzie budować dużo trakcji.
  16. Reklamuj swoje obiekty na zewnątrz

    Jeśli chcesz przyciągnąć przechodniów do swojej hotelowej restauracji, spa lub na imprezy, banery PCV są świetnym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi. To wodoodporne narzędzie reklamowe pozwala na przekazywanie wiadomości bez względu na porę roku i może być świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży wraz z elementem wakacyjnym Twojego hotelu.

    (Creative Silhouettes)


  17. Opanuj SEO w marketingu hotelowym

    Wkładanie wysiłku w SEO (search engine optimization) twojego hotelu jest kluczowe dla twojego marketingu cyfrowego. Istnieje kilka sposobów, aby upewnić się, że jesteś zoptymalizowany i pojawiasz się wysoko w wyszukiwarce Google:

    - Zrób keyword research - użyj słów kluczowych, które są super związane z Twoją działalnością. Narzędzia takie jak Google AdWords są świetnym miejscem, aby zacząć, lub sekcja "wyszukiwania związane z" na dole wyszukiwania Google.

    - Załóż konto Google My Business - kiedy wyszukujesz firmę w Google, czasami pojawia się miejsce na mapie, dane kontaktowe i recenzje. To dlatego, że ustawili swoją firmę na Google My Business. Zarejestruj się za darmo tutaj.

    - Spraw, aby Twoja strona była łatwa w użyciu - użyteczność jest ogromnym czynnikiem optymalizacji strony internetowej. A im łatwiejsza w użyciu, tym więcej rezerwacji powinieneś otrzymać!

    - Umieść nazwę swojej marki na drugim miejscu - są szanse, że ludzie nie będą szukać twojego hotelu po nazwie. Tak więc, w swoim meta tytule, zawrzyj coś, czego będą szukać najpierw, a następnie dodaj nazwę hotelu, np. London Hotel Near O2 Arena | Rosewood Pub and Hotel.
  18. Personalizuj e-maile

    Jedną z zalet prowadzenia hotelu jest to, że masz dostęp do wielu danych marketingowych (sprawdź tutaj, jak korzystać z nich w ramach GDPR). Wiedząc dokładnie, kto znajduje się na twojej liście e-mailowej, możesz kierować do nich wiadomości o wiele bardziej efektywnie.

    Na przykład, jeśli podzielisz swoje emaile na osoby podróżujące samotnie, pary i rodziny, będziesz mógł wysyłać emaile z nowościami i ofertami, które naprawdę chcą zobaczyć.
  19. Wyróżnij się dzięki katalogowi lub broszurze turystycznej

    Doskonała opcja, jeśli masz kilka hoteli lub po prostu chcesz pokazać opcje pokoi, wejdź do drzwi potencjalnych klientów z katalogami! Marketing drukowany powraca w wielkim stylu - i teraz jest idealny czas, aby wykorzystać go do wyróżnienia się.

    (Behance)



    Spraw, aby twój katalog był niezwykle wizualny, ale daj klientom wszystko, co muszą wiedzieć, aby zarezerwować pokój, takie jak cena, ile osób śpi i informacje o rezerwacji.
  20. Zatrudnij profesjonalnego fotografa

    Zdjęcia są tak ważne w sprzedaży hotelu gościom. To właśnie one przyciągają uwagę potencjalnych klientów i są tym, na co najchętniej patrzą, gdy rozważają swoje opcje.

    Zalecamy wynajęcie profesjonalnego fotografa gościnności, aby upewnić się, że twoje pokoje i obiekty wyglądają najlepiej jak to możliwe.

    (Peter Jackson Photographer)


  21. Wykorzystaj plakaty w całym hotelu

    Masz wolną ścianę? A może chcesz dać gościom coś do czytania w windzie? Dla nas brzmi to jak idealna okazja marketingowa!

    Powieś plakaty wokół miejsc, w których wiesz, że goście będą czekać, jak przy windach i w recepcji, promując swoje dodatki, takie jak Wi-Fi, śniadanie i spa. Jeśli twoi goście nie są świadomi, że oferujesz te dodatkowe usługi, działa to jako delikatne przypomnienie.
  22. Pokaż recenzje online na swojej stronie internetowej

    Treści generowane przez użytkowników to święty Graal marketingu treści. Przykładem tego, który możesz wykorzystać do zwiększenia zaufania i autorytetu w twoim hotelu jest recenzja użytkownika.

    Możesz uzyskać banery internetowe z witryn z recenzjami online, takich jak TripAdvisor, które automatycznie aktualizują się o opinie klientów. Albo, dlaczego nie pozwolić klientom na pozostawienie komentarzy? Tak czy inaczej, dobra recenzja może być ostatecznym impulsem, którego potencjalny gość potrzebuje, aby zarezerwować pobyt.
  23. Umieść menu śniadaniowe w pokojach

    Jeśli śniadanie jest usługą dodatkową, za którą obciążasz gości, spraw, aby było dla nich wyjątkowo kuszące, umieszczając menu w ich pokojach. Z odpowiednim projektem menu, wiemy, że nie będą mogli się oprzeć!
  24. Wysyłaj e-maile oparte na obrazach

    Najbardziej efektywne e-maile marketingowe dla firm z branży hotelarskiej to te, które wykorzystują wysokiej jakości zdjęcia. Jeśli twoja lokalizacja jest malownicza, upewnij się, że pokażesz to ludziom w e-mailu!

Masz jeszcze jakieś pomysły? Chętnie je zobaczymy! Oznacz nas @instantprintuk na mediach społecznościowych, aby mieć szansę na wyróżnienie.