Post

Jak zrobić dobrą wizytówkę? 7 wskazówek

Wizytówka reprezentuje właściciela, firmę, reklamuje towary i usługi, ale żeby spełniała te funkcje, trzeba wiedzieć, jak prawidłowo wykonać wizytówkę.

WIZYTÓWKA - NIEZBĘDNY ELEMENT KAŻDEGO BIZNESU

Media reklamowe i informacyjne dzielą się na:

  • Osobiste - karty z imieniem, nazwiskiem i kontaktami właściciela. Jest to najbardziej demokratyczny, wolny w treści i wykonaniu produkt. Wyjątkiem są karty dla szefów firm, ważnych osobistości, w których spektakularny, ale surowy styl świadczy o statusie.
  • Wizytówki zawierają dane kontaktowe firmy, w której pracuje oraz informacje o właścicielu. Wizytówka jest narzędziem służącym do nawiązywania kontaktów biznesowych. Dlatego decydując o tym, jak najlepiej wykonać wizytówki, należy wziąć pod uwagę symbole firmy (logo, kolor, czcionkę), wybrać projekt i materiał, który podkreśli jej status. Wersja oryginalna - wizytówki trójwarstwowe.
  • Reklama, prezentacja - produkcja poligraficzna, której celem jest reklama towarów, usług, prezentacja firmy na wystawach, prezentacjach, forach biznesowych. Na wizytówkach firmowych należy podać zakres działalności firmy, listę usług, kontakty.

Jedną z głównych funkcji wizytówki jest zapisywanie danych kontaktowych. Numer w telefonie może zgubić się wśród innych. Człowiek boleśnie zapamięta czyj to kontakt i nie będzie mógł się skontaktować z właścicielem wizytówki. Liczbę zapisaną na kartce papieru lub w notesie łatwo zgubić lub wyrzucić.

Łatwym sposobem na zachowanie informacji kontaktowych na długi czas jest pozostawienie wizytówki. Zawiera ona szczegółowe informacje o właścicielu - imię i nazwisko, dziedzinę działalności, numer telefonu, adres e-mail. Produkty poligraficzne o standardowej formie są wygodne do przechowywania w wizytowniku, torebce, dzięki czemu prawdopodobieństwo zgubienia karty jest zminimalizowane. Aby produkt dłużej zachował swój wygląd, ważne jest, aby wybrać miejsce wykonania wizytówki. Kryterium wyboru drukarni jest połączenie wysokiej jakości, minimalnego czasu produkcji i niskiej ceny.

7 OZNAK PRAWIDŁOWEJ WIZYTÓWKI

1. Umieszczenie tekstu na jednej stronie drukowanego produktu. Odwrotna strona służy do oznaczania: miejsca znajomości, osobistego numeru telefonu komórkowego, adresu domowego. Jeśli potrzebujesz zostawić kontakty dla rosyjskojęzycznych i zagranicznych partnerów, lepiej jest zamówić dodatkowy nakład wizytówek w języku angielskim.

2. Wielkość. Wizytówki o standardowym prostokątnym kształcie (90x50 lub 85x55) można umieścić w wizytowniku, teczce na wizytówki, torebce. Karty o niestandardowych wymiarach wyróżniają się wśród podobnych wyrobów poligraficznych i wyglądają oryginalnie, ale są znacznie droższe. Taki produkt będzie przyciągał uwagę, ale partner biznesowy czy klient nie będzie mógł go nosić przy sobie.

3. materiał. Do wizytówek należy wybrać papier o wysokiej gęstości. Odpowiednie warianty, na których można robić notatki na odwrocie. Wyjątkiem są nośniki reklamowe. Jest możliwe, aby produkować je z błyszczącego papieru, aby użyć do rejestracji produktów wszelkiego rodzaju poslepechatnoy wykończenia (powodując lakier, laminowanie, tłoczenie). Można również zamówić produkty odporne na ścieranie, które zachowają swój wygląd przez długi czas, nie zmienią kształtu pod wpływem wilgoci - wizytówki plastikowe.

4. Projekt. Minimalizm jest trendem poligraficznym. Elementy graficzne, rysunki, logotypy, zdjęcia, wzory powinny być stosowane precyzyjnie, aby nie zakłócać odbioru głównej informacji. Aby przyciągnąć uwagę, stosuje się logo firmy. Kontakty korporacyjne są umieszczone poniżej lub obok. Kontakty tej osoby są umieszczane pod nazwiskiem. Bloki graficzne i informacyjne powinny być tak rozmieszczone, aby korzystanie z nich było wygodne dla użytkownika.

5. Schemat kolorów. Kolor na wizytówce powinien być dobrany z uwzględnieniem odcieni pozostałych elementów. Jasne logo jest dopasowane do jasnego lub cichego tła. Jeśli tło jest jasne, ważne jest, aby wybrać czcionkę, która będzie czytelna bez wysiłku.

6. Zwięzły, treściwy tekst. Wizytówka jest nośnikiem informacji. Nie powinien być jednak przeładowany tekstem. Co powinno być zaznaczone w wizytówce:

  • Nazwa firmy.
  • Adres.
  • Numer telefonu kontaktowego.
  • Imię, nazwisko.
  • Tytuł pracy.

Nie jest konieczne umieszczanie na karcie zdjęcia towaru, mapy dojazdu, opisu firmy, kontaktów do pracowników.

7. Czcionka. Jaką czcionkę wybrać do wizytówek - czytelną, bez szeryfów, elementów ozdobnych. Na karcie można użyć nie więcej niż dwóch rodzajów. Jeśli styl korporacyjny przewiduje czcionki bezszeryfowe, konieczne jest zwiększenie odstępów między literami.

Jakich czcionek nie należy używać:

  • czcionki artystyczne;
  • napisane odręcznie;
  • z szerokimi elementami;
  • z cienkimi literami;
  • z gęsto rozmieszczonymi literami.
     

Stosując się do tych zaleceń, możesz łatwo utworzyć układ oryginalnej wizytówki w sekcji "Projektant układów". W formularzu zamówienia można wybrać materiał, format, nakład, kolor, czas realizacji, a także, jeśli to konieczne, wskazać rodzaj uszlachetniania i obróbki postpressowej.