Post

Co powinny zawierać nowe wytyczne dotyczące marki?

Co to są wytyczne marki?

Wytyczne marki (AKA: standardy marki, księga marki, przewodnik stylu, biblia marki, przewodnik tożsamości marki - jakkolwiek chcesz to nazwać) to zbiór zasad określających, w jaki sposób Twoja firma prezentuje się reszcie świata, od projektu logo firmy po paletę kolorów. Pomaga to zachować spójność w zakresie wyglądu i głosu marki, dzięki czemu, gdy różne osoby pracują na różnych poziomach z klientami, styl komunikacji pozostaje taki sam. Na przykład, zespół ds. obsługi klienta i marketingu będzie mówił tym samym głosem, gdy będzie odpowiadał na zapytania klientów, co dyrektor finansowy na spotkaniu networkingowym, gdy zostanie zapytany o to, kim jest Twoja firma i czym się zajmuje.

Chociaż wytyczne dotyczące marki nie powinny być tak surowe, aby tłumić kreatywność, posiadanie ostatecznego zestawu zasad dotyczących tego, jak pewne rzeczy są robione w Twojej firmie, jest naprawdę pomocne, aby pomóc nowym pracownikom zapoznać się z tym, jak firma jest prowadzona podczas okresu orientacyjnego.

Skoro już wiemy, czym są wytyczne marki, oto kluczowe elementy, które powinieneś zawrzeć w swoim własnym dokumencie!

Wprowadzenie

Choć wytyczne marki są stosowane przez większość firm, istnieje szansa, że niektórzy nigdy wcześniej ich nie widzieli. Poświęć trochę czasu na wyjaśnienie, czym są wytyczne marki i jaki jest ich cel. W naszym wprowadzeniu wyjaśniamy, że nasze wytyczne marki służą jako sposób na pielęgnowanie naszego charakterystycznego wyglądu i głosu, aby stworzyć spójność we wszystkich komunikatach, a także krótko wyjaśniamy rodzaje rzeczy, o których będziemy mówić w dalszej części przewodnika.

Spis treści Strona

Różni pracownicy będą musieli mieć możliwość odwołania się do konkretnych części wytycznych marki w różnych momentach. Dzięki stronie merytorycznej znalezienie pożądanej części jest szybkie i łatwe, co oznacza, że współpracownicy będą chętniej przestrzegać standardów określonych w przewodniku.

Kim jesteś

W tym miejscu podajesz nieco więcej informacji o tym, kim jesteś i czym się zajmujesz. Może to obejmować deklarację misji lub sekcję w stylu "O nas". Aby dodać osobisty akcent, dlaczego nie dodać cytatu lub listu od dyrektora generalnego Twojej firmy? Oto kilka podrozdziałów, które zdecydowanie powinieneś umieścić w wytycznych marki:

  • Historia Twojej firmy

Dobry biznes jest zbudowany na narracji marki, ale tak jak w przypadku każdej wspaniałej historii, zawsze należy pamiętać o strukturze fabuły. Powinieneś również mieć nadzieję na wywołanie jakiejś emocjonalnej reakcji u swoich czytelników (uwaga: to nie musi być smutek! Pomyśl o podekscytowaniu, szczęściu, empatii). Aby zapoznać się z pełnym przewodnikiem na temat tworzenia wciągającej narracji marki, zajrzyj na ten naprawdę pomocny blog.

  • Wartości marki (Brand Values)

Wartości marki są prawdopodobnie jedną z najważniejszych części przewodnika marki - ponieważ każda wartość powinna być odzwierciedlona we wszystkim co robisz, od tego jak wyglądasz, jak mówisz i jak się komunikujesz zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Tutaj w instantprint, każdy z nas stara się być bezpośredni, przyjazny i przystępny - chcemy aby nasi klienci mieli pewność, że z przyjemnością pomożemy im w ich podróży związanej z drukiem, więc mogą skontaktować się z nami w każdym momencie procesu z każdym pytaniem.

  • Osobowość

Poświęć trochę czasu ze swoim zespołem na burzę mózgów i wymyśl 3-5 przymiotników, które opisują Twoją markę. Mogą to być: dziwaczne, tradycyjne, innowacyjne, modne, wzmacniające, oparte na współpracy - muszą to być przymiotniki, które przychodzą na myśl, gdy ludzie myślą o Twojej firmie. Przymiotniki te są również ważne, aby wpłynąć na treść wytycznych marki, ponieważ są one naturalnym wyrazem Twoich wartości - w ten sposób wprowadzasz je w życie.

  • Ton głosu

Jak mówisz? Jaki jest głos Twojej marki? Zastanów się ponownie nad osobowością swojej marki, decydując o tym, jak chciałbyś się zaprezentować zarówno klientom, jak i współpracownikom. Komunikacja w biznesie przybiera wiele różnych form. Tutaj możesz omówić różne sposoby komunikacji: poprzez blog, e-maile, rozmowy telefoniczne, podczas wydarzeń lub wykładów, a nawet poprzez broszury i ulotki produktowe.

W przewodniku marki dobrze jest zamieścić kilka przykładowych fragmentów rozmów, aby poinformować współpracowników, jak należy rozmawiać w sposób odzwierciedlający osobowość marki. W naszych wytycznych dotyczących marki podajemy przykłady tego, czego nie należy mówić, a także jak to przeformułować, aby odzwierciedlało ton głosu naszej marki. Na przykład, w rozmowach z klientami używamy głosu aktywnego, a nie pasywnego:

Mówimy: Dostarczymy znakomicie wydrukowaną broszurę

Nie mówimy: Wspaniale wydrukowana broszura zostanie przez nas dostarczona.

Dobrym pomysłem jest również zamieszczenie przykładów oraz tekstu konwersacyjnego. Włączenie deklaracji misji firmy w różnej długości - od krótkiego, jednozdaniowego tagline'u, przez dłuższe elevator pitch, aż po kilka akapitów wprowadzenia do marki - to świetny sposób na zaprezentowanie swojego fantastycznego nowego stylu pisania. A może spróbujesz zamieścić kilka przykładów tekstów sprzedażowych?

Wytyczne dotyczące logo

W tej części wytycznych dotyczących marki, powinieneś pokazać, jak powinno być używane logo Twojej firmy. W tym celu należy rozważyć kilka kwestii:

  • Kolorystyka logo

Kolorystyka to zakres kolorów, w jakich dostępny jest dany projekt. W przypadku projektu logo, dobrze jest zachować jak najbardziej spójną kolorystykę, gdziekolwiek i kiedykolwiek jest ono używane. Jednakże, w niektórych sytuacjach (gdy logo może być nieczytelne z powodu kolorów tła), należy rozważyć odpowiednie sposoby wyświetlania logo. Mamy trzy wersje kolorystyczne logo:

  1. Logo główne: Nasze domyślne logo, które zawsze pojawia się w kolorach naszej marki. Kolory tego logo to czarny i różowy.
  2. Logo białe: Kiedy nasze logo jest wyświetlane na ciemnym tle, używamy białej wersji, aby pomóc mu się wyróżnić.
  3. Logo monochromatyczne: Jeśli dostępny jest tylko jeden kolor druku, np. w gazetach lub na paragonach, używamy logo monochromatycznego.

  • Rozmiar logo

Nie ma nic gorszego niż rozciągnięte logo. Wytyczne dotyczące marki powinny zawierać minimalny rozmiar logo oraz właściwe proporcje - tak, aby w przypadku konieczności powiększenia logo, jego wymiary były nadal prawidłowe!

  • Umieszczenie logo

Aby zapewnić skuteczną komunikację logo, warto zostawić wokół niego trochę białej przestrzeni (tzw. obszar bezpieczny). Włączając konkretne instrukcje dotyczące tego, ile bezpiecznego obszaru potrzebuje Twoje logo, pomagasz zachować spójność wszystkiego, co zawiera Twoje logo, tworząc eleganckie, profesjonalne wrażenie Twojej marki.

Powinieneś również określić, gdzie Twoje logo powinno być umieszczone na dokumentach drukowanych i online. My mamy określone zasady dotyczące tego, gdzie umieszczamy nasze logo na listach i wizytówkach, a także na naszej stronie internetowej i jak nasze logo powinno wyglądać we wszystkich naszych kanałach mediów społecznościowych.

Styl typografii

Kolejną ważną częścią definiowania tożsamości Twojej marki i utrzymywania wszystkiego w spójności jest wybór czcionki. To od Ciebie zależy, czy chcesz używać jednej czcionki we wszystkich komunikatach, czy też chcesz stworzyć kilka uzupełniających się czcionek.

Mamy dwie główne czcionki, których używamy (takie same zarówno na stronie internetowej, jak i w druku); jedna dla naszych nagłówków, a druga dla tekstów. W ten sposób nasze nagłówki wyróżniają się spośród głównego tekstu, ale wszystko nadal dobrze ze sobą współgra, a typografia jest spójna w całej firmie.

Paleta kolorów

Do stworzenia kolorystyki marki będziesz potrzebował kilku kolorów, które dobrze ze sobą współgrają i pasują do wartości i osobowości marki, które stworzyłeś wcześniej. Mamy 4 kolory podstawowe i 5 kolorów drugorzędnych, których używamy, aby stworzyć spójny wygląd marki. Zalecamy wybranie jaśniejszego koloru, który dobrze sprawdza się jako tło i ciemniejszego koloru do tekstu. Dobrym pomysłem jest również podzielenie kolorów na nazwy i numery PANTONE, CMYK oraz kody RGB i HEX.

Styl obrazów/fotografii

Od zdjęć produktów na stronie internetowej, przez materiały w mediach społecznościowych, a nawet zdjęcia pracowników, powinieneś pamiętać o stylu wizualnym, który stworzyłeś za pomocą palety kolorów i wartości. Zamieść kilka przykładów, aby pokazać najlepsze praktyki w zakresie wizerunku lub stwórz tablicę nastrojów, aby określić standard tego, czego oczekujesz od wizerunku swojej marki. Pamiętaj, aby podkreślić, że współpracownicy powinni zachować spójność w zakresie nastroju, oświetlenia, ustawień i stylu.

Teraz, kiedy masz już wszystkie niezbędne elementy do stworzenia nowych wytycznych dla marki, czas zacząć działać. Postaraj się, aby był to wspólny wysiłek, pozyskując wkład każdego zespołu w Twojej firmie - w ten sposób wszyscy w firmie będą podekscytowani możliwością pokazania, że jesteś czymś więcej niż tylko sprzedawanymi produktami!