Post

Co powinna zawierać ulotka? Jak napisać ulotkę z cechami i przykładami?

Zbliża się wielkie wydarzenie. Jesteś podekscytowany i chętny do rozpowszechniania informacji na mieście poprzez rozdawanie ulotek, aby zwiększyć świadomość. Ale wstrzymaj się. Zanim zabierzesz się za projektowanie, zadaj sobie ważne pytanie: co właściwie ma zawierać ulotka? Od kolorystyki i brandingu po wybór najważniejszego tytułu - jeśli chcesz zmaksymalizować skuteczność swojej promocji, musisz pomyśleć o wielu rzeczach.

Skorzystaj z poniższej listy kontrolnej, aby o niczym nie zapomnieć i mieć pewność, że ulotka zachowa swoją wartość...

1) Kolory i logo Twojej marki

Kerrie Hughes z Creative Bloq nie może przecenić znaczenia kolorów w ulotkach. Jej zdaniem, aby ulotka osiągnęła swój cel, należy dokładnie przemyśleć jej kolorystykę, co sprawia, że ważne jest, aby używać kolorów, które ludzie mogą kojarzyć z Twoją firmą.

Kiedy ludzie zobaczą ulotkę, powinni od razu rozpoznać, że to Ty. Zauważ, że większość reklam Virgin jest czerwona, a reklamy Sainsbury's zawsze zawierają odrobinę koloru pomarańczowego. Utrzymywanie spójnego brandingu we wszystkich materiałach marketingowych sprawi, że Twoja firma utkwi ludziom w pamięci.

2) Spraw, aby różniły się od innych ulotek

Chociaż ogólna kolorystyka i czcionki powinny być zgodne z Twoją marką, bądź ostrożny z powielaniem starych projektów ulotek, które były używane do poprzednich wydarzeń lub ofert, zmieniając jedynie daty. Klienci mogą łatwo uodpornić się na identyczne obrazy, na które są narażeni dzień w dzień, co oznacza, że reklama staje się stagnacyjna i nieefektywna.

Utrzymując się w obrębie swojej marki, eksperymentuj z różnymi układami ulotek i słowami, aby nadać promocjom świeżego charakteru, który sprawi, że klienci będą zaangażowani. Możesz nawet wypróbować różne projekty ulotek dla tego samego wydarzenia lub oferty, aby reklamować różne aspekty i sprawić, że każdy klient będzie myślał za każdym razem, gdy je zobaczy.

Kampania Sainsbury's "Little Twists" wykorzystuje ten sam motyw, czcionki i kolory we wszystkich ulotkach i plakatach, jednak każda z nich ma inną treść. Oznacza to, że przekaz jest wciąż powtarzany, a zatem zakorzeniony w umysłach klientów, bez ryzyka, że stanie się przestarzały i niewidzialny. Poniższe zdjęcia zostały wykorzystane w reklamie drukowanej i online, co wzmacnia ich markę i tworzy ogromny wpływ!

Sainsburys

3) Nie zapominaj o szczegółach

To może wydawać się rażąco oczywiste, ale tak łatwo jest dać się ponieść efektownym obrazom, że cel ulotki zostaje zamieciony pod dywan. Projektant Joshua Johnson z Design Shack przysięga, że ulotka musi zawierać magiczną trójkę: kto, gdzie i kiedy jako minimum dla każdej skutecznej ulotki.

Zastanów się, co chcesz osiągnąć i na tej podstawie zaplanuj informacje. Gdzie chcesz, aby Twoi czytelnicy udali się w następnej kolejności? Podanie jedynie miejsca i czasu wydarzenia jest bezużyteczne, jeśli nie napiszesz, gdzie można kupić bilety. Czy chcesz, aby zadzwonili do Ciebie, odwiedzili Twoją stronę lub wpadli do Twojego sklepu? Takie wezwanie do działania nazywane jest "Call to Action" i jest wykorzystywane w marketingu, aby zachęcić klientów do działania na podstawie Twoich reklam - co jest kluczem do udanej kampanii dystrybucji ulotek.

Unikaj paragrafów i akapitów tekstu, ale utrzymuj zdania krótkie, zwięzłe i treściwe. Łatwym sposobem na to jest napisanie listy w kolejności ważności dla każdego czynnika, który musisz uwzględnić. Może to wyglądać następująco:

  1. Nazwa wydarzenia/oferty lub sklepu
  2. Lokalizacja
  3. Daty
  4. Co wchodzi w skład oferty? Na przykład, produkty dostępne w ofercie, lista produktów związanych z wydarzeniem lub nowe artykuły, które masz w sprzedaży.
  5. Jak zareagują klienci? Podaj numer telefonu do kontaktu, stronę internetową do odwiedzenia lub adres do znalezienia.

Po prostu umieść najważniejsze informacje większą czcionką, takie jak nazwa wydarzenia lub cel oferty i rozłóż rozmiary tekstu w dół przez swoją listę. Jest to niezawodny sposób, aby zapewnić, że wszystkie informacje są zawarte i przedstawione w czysty, przyciągający uwagę sposób. Ten przykład ulotki dokładnie to robi!

Creativebloq

4) Twoja docelowa grupa odbiorców

W czyje ręce ma trafić ta ulotka? Musisz dopracować swój ton głosu, aby przyciągnąć potencjalnych klientów. Możesz zbadać podobne firmy z udanej reklamy, aby zobaczyć, co inni na rynku robią, lub po prostu postawić się w ich sytuacji.

To marketing 101, że odważne czerwienie natychmiast kojarzy się z obniżonej sprzedaży, i jest wielki dla snatching łowcy okazji uwagę. Zabawne ilustracje i jaskrawe kolory pomogą przyciągnąć uwagę dziecka, podczas gdy neutralne i pastelowe kolory mogą promować bardziej luksusowy produkt dla osób, które wydadzą więcej pieniędzy.

Musisz także zastanowić się, jakie aspekty Twojej działalności interesują docelowych czytelników. Czy jest to cena, niesamowite produkty, które sprzedajesz, czy coś innego, czego nikt inny na rynku nie oferuje? Wybierz te wiadomości, które naprawdę sprawią, że Twoi odbiorcy zatrzymają się i odwrócą.

Tekst powinien być ograniczony do minimum, ale dobór odpowiednich słów jest bardzo ważny. W ulotkach charytatywnych często używa się mocnego, emocjonalnego języka, aby wzbudzić namiętną reakcję. Inne ulotki ograniczają się do tego, co dokładnie mają do zaoferowania, na przykład "Kawa, ciastka, czat" dla kawiarni.

Poniższe ulotki dotyczące treningu personalnego wykorzystują silne slogany dotyczące efektów ćwiczeń, aby zachęcić czytelnika. W ten sposób klient od razu dowiaduje się, jakie korzyści może odnieść z ich działalności, odwołując się bezpośrednio do jego emocji i pragnień, zamiast przechodzić do opisu samej firmy.

Układy magazynowe

5) Mów bezpośrednio do swoich klientów

Aby przemówić bezpośrednio do klienta, niezależnie od jego zainteresowań, wieku czy płci, używaj słów "ty" lub "twój" w tekście ulotki. Tim Riesterer z Marketing Profs wyjaśnia, że "używając słowa "ty" zamiast "my", przenosisz własność na swoich klientów, ponieważ powoduje to, że ich umysły nieświadomie "wypróbowują" twoje rozwiązania". Innymi słowy, stawiasz swoich klientów w centrum swojej opowieści i angażujesz ich bezpośrednio w rozmowę.

Zadawanie w tytule pytania, na które Twoja firma może odpowiedzieć, pomoże rozpocząć wizualną konwersację między Tobą a potencjalnymi klientami. Czy jesteś głodny?", "Masz ochotę na coś innego?", "Chcesz być fit?" to proste i bezpośrednie pytania, które pozwolą Ci uzyskać odpowiedzi od klientów i zachęcą ich do Twojej firmy!

flyergoodness

Oto kilka innych przykładów na ulotki, które mogą zainspirować Cię do stworzenia własnej kopii sprzedaży.

6) Spacing

Największa zbrodnia w projektowaniu ulotek? Cramming zbyt wiele na stronie. Jedno rzucające się w oczy zdjęcie, duże odstępy między tekstami i puste miejsca - wszystko to składa się na efektowną ulotkę o dramatycznym wydźwięku. Przestrzeganie tych zasad sprawi, że Twój tekst będzie łatwiejszy do odczytania, a zdjęcia bardziej wyraziste i zapadające w pamięć.

Jeśli okaże się, że jest zbyt wiele do powiedzenia, a za mało miejsca, być może trzeba będzie dostosować rozmiar ulotki. Ulotki w formacie A4 pomieszczą wiele informacji i pozwolą na przedstawienie większej ilości szczegółów bez straty miejsca. Możesz nawet stworzyć mniejsze wersje ulotki, do formatu A6 i A7, z mniejszą ilością informacji, ale używane bardziej jako przypomnienie o szybszej, bardziej zwięzłej reklamie.

Jeśli okaże się, że płaska ulotka nie pomieści wszystkich potrzebnych informacji, rozłóż ją na części dzięki wersji składanej.

Smashingbuzz

Ta ulotka biznesowa to piękny i alternatywny sposób na promocję lekcji gry na gitarze. Duża pusta przestrzeń wypełniona kolorem bloku początkowo przyciąga uwagę czytelnika, podczas gdy sprytna ilustracja strun gitarowych wraz z prostym tytułem zapewnia, że wiadomość jest jasna i wyświetlana w poprzek.

7) Przyciągające wzrok obrazy

Najlepsze projekty ulotek są odważne i śmiałe w swoich obrazach. Jeśli sprzedajesz żywność, spróbuj pokazać zdjęcie z bliska swojego najlepiej wyglądającego produktu. Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej abstrakcyjnego, eksperymentuj z jasnymi, kontrastującymi kolorami, które przyciągają wzrok.

Jednak Garr Reynolds słynnie stwierdził w swojej książce na temat podstaw projektowania Presentation Zen Design: "jeśli wszystko jest w wysokim kontraście, nic się nie wyróżnia". Spróbuj użyć stonowanego tła, aby kolory wyróżniały się i działały jak magnes, który przyciąga wzrok czytelnika do konkretnego miejsca na ulotce.

Ta ulotka dokładnie trzyma się tej zasady. Czarno-biały obraz jest podkreślony przez wielokolorowe okręgi, które pokrywają różne części kobiety. Na neutralnym, kamiennym tle, monochromatyczna ulotka ożywa w wypełnionej zabawą fieście ulotek!

Shydesgins

8) Wybierz tytuł, który mówi wszystko

Ulotki muszą błyskawicznie przekazać swoją wiadomość. Marketing Week donosi, że tylko 4% reklam są oglądane dłużej niż dwie sekundy - co jest tylko tyle czasu, aby wchłonąć tytuł. Jeśli Twój tytuł jest wciągający, zachęci czytelników do zapoznania się z mniejszym tekstem, który mówi więcej.

W tej ulotce sprytnie wykorzystano duży, pogrubiony tekst jako fragmentaryczną ramę dla obrazu, dzięki czemu tytuł jest mocny i dominujący. Przekaz wymaga uwagi i pokazuje, jak mocny tytuł może nadać kierunek ulotce.

hongkiat

Mamy nadzieję, że przedstawiliśmy Ci wystarczająco szczegółowo, co powinna zawierać ulotka, abyś zaczął ją projektować i promować swój biznes! Użyj tego przewodnika jako listy kontrolnej, aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową z ulotkami w krótkim czasie. Chcesz poznać więcej wskazówek dotyczących projektowania ulotek? Sprawdź Anatomię ulotki, aby dokładnie zapoznać się z aspektami ulotki.

A może jesteś już gotowy do rozpoczęcia projektowania? Nasze darmowe szablony ulotek znajdziesz tutaj.