Post

Rola marketingu drukowanego w Customer Experience

W cyfrowym świecie chcieliśmy odkryć rolę, jaką odgrywa druk w zwiększaniu doświadczenia klientów. Druk, jako niedroga i godna zaufania strategia marketingowa, jest wykorzystywany zarówno przez duże, jak i małe firmy, ale zwiększony nacisk na poprawę sposobu, w jaki klienci doświadczają Twojej marki, oznacza, że druk musiał się szybko dostosować. Oto 8 najlepszych sposobów wykorzystania druku do stworzenia wyjątkowego doświadczenia klienta.

Czym jest doświadczenie klienta? (I dlaczego jest tak ważne?)

Doświadczenie klienta to wrażenie, jakie pozostawiasz na nim w każdym momencie jego podróży zakupowej, od momentu pozyskania klienta, aż po działania następcze po dokonaniu zakupu. Na to doświadczenie wpływa wiele zespołów, od marketingu po obsługę klienta, dlatego ważne jest, aby skupić się na wszystkich punktach styku firmy z klientem.

Jeśli zapytalibyśmy Cię o ostatnie wspaniałe doświadczenie z marką, byłbyś w stanie powiedzieć nam dokładnie, co to było i jak się czułeś - to samo dotyczy ostatniego złego doświadczenia.

Jeśli masz dobre doświadczenie, możesz napisać o tym online i polecić markę lub produkt swoim znajomym i kupić ponownie, jeśli masz negatywne doświadczenie, jesteś bardziej prawdopodobne, aby zostawić złe recenzje i uniknąć firmy w przyszłości.

Dlatego tak ważne jest, aby upewnić się, że pozostawiasz swoich klientów z pozytywnym wrażeniem o swojej marce.

Zadbanie o zadowolenie i zaangażowanie klientów nie tylko sprawia, że czują się oni świetnie, ale może również prowadzić do wielu innych korzyści dla Twojej firmy, takich jak zwiększone przychody, wyższy wskaźnik utrzymania klientów i większa lojalność wobec marki.

Według badań przeprowadzonych przez PWC:

- 73% konsumentów wskazuje na obsługę klienta jako ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o zakupie
- 63% klientów podzieliłoby się większą ilością informacji z firmą, która oferuje doskonałe doświadczenie.
- Jeden na trzech klientów odszedłby od marki, którą kochał po jednym złym doświadczeniu
- 42% zapłaciłoby więcej za wspaniałe doświadczenie


Wobec ogromnego znaczenia, jakie ma zapewnienie doskonałego doświadczenia klienta, jaką rolę w tym równaniu odgrywa marketing poligraficzny?

Jak druk może poprawić doświadczenie klienta?

  1. Opowiedz historię

    Jednym z kluczowych elementów Twojej marki jest jej historia. Bez niej nie będziesz w stanie odróżnić swojego biznesu od konkurencji. Chcesz zbudować coś, na czym klientom będzie zależało i w co będą chcieli zainwestować. Ale możesz również wykorzystać swoją historię do zaangażowania klientów i poprawy ich doświadczeń.

    Wykorzystaj swój marketing drukowany do wzmocnienia kluczowych przesłań w historii swojej marki - może jesteś firmą rodzinną, może doświadczyłeś jakiegoś rodzaju trudności, które zainspirowały Cię do założenia firmy. Niezależnie od tego, jaka jest Twoja historia, pamiętaj, aby nadać jej osobisty charakter.

    Jeśli masz problem z włączeniem tego do swojego projektu graficznego, jednym ze sposobów jest umieszczenie referencji i recenzji w składanej ulotce lub na pocztówce. Jest to niezwykle autentyczny sposób na pokazanie, w jaki sposób Twoja firma pomogła rozwiązać czyjś problem, który może wyzwolić w czytelniku emocje i empatię, czyli oba kluczowe składniki udanej historii marki.
  2. Używaj kodów QR

    Dzisiejsi klienci są o wiele bardziej zaawansowani technologicznie niż ci z przeszłości. Dlatego ważne jest, aby stworzyć spójne doświadczenie w kanałach marketingowych, zarówno w druku, jak i online.

    Cokolwiek zrobisz, nie pozwól, aby ktokolwiek przekonał Cię, że druk jest martwy. Tak naprawdę nie jest! Badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen wykazało, że 56% konsumentów powołuje się na materiały wysyłane pocztą, takie jak listy i gazety, jako główne źródło informacji przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

    (Nielsen)



    Oczywiście nie mówimy, że powinieneś porzucić swoją cyfrową strategię marketingową na rzecz druku - mówimy, że powinieneś wykorzystać oba podejścia i połączyć je w celu uzyskania najlepszych rezultatów!

    Na przykład linkowanie do swojej strony internetowej lub platform mediów społecznościowych, a także dodawanie skanowalnych kodów QR do ulotek i plakatów to fantastyczne sposoby na stworzenie płynnego przejścia między marketingiem drukowanym a kanałami online.

  3. Personalizacja

    W czasach, gdy każdy jest w sieci, branding nie dotyczy już tylko firm - zwłaszcza jeśli chodzi o profile w mediach społecznościowych, blogerów i YouTuberów.

    Obdarowywanie klientów, którzy już są zwolennikami Twojej firmy, jak również potencjalnych "influencerów", których zwolennicy są podobni do Twojej grupy docelowej, to dwie pieczenie na jednym ogniu: tworzy pozytywne doświadczenie dla tych, którzy otrzymują prezent i rozprzestrzenia świadomość marki na wszystkich, którym prezent się pojawi.

  4. Baw się nowymi teksturami

    Jednym z powodów, dla których druk jest tak pamiętną formą reklamy, jest fakt, że jest to coś, czego się dotyka; trzyma się go w rękach i czuje papier. Tekstura papieru odgrywa ogromną rolę we wrażeniu klienta na temat Twojej marki, a tym samym jest częścią jego doświadczenia.

    Wybór grubszych materiałów to świetny sposób na nadanie drukowi bardziej ekskluzywnego charakteru, ale na tym nie kończy się wybór tekstury! Niektóre produkty poligraficzne, takie jak kartki okolicznościowe i zaproszenia, mają mocno teksturowane materiały, które tworzą zupełnie inny efekt. Niektóre z nich są artystyczne, inne mają drobinki niebielonego drewna, a jeszcze inne mają bardziej naturalne kolory.

    Często istnieje również możliwość dodania laminacji do druku. Jest to dodatkowa warstwa na wierzchu projektu, która sprawia, że papier jest błyszczący lub gładki i matowy.

    Drukowanie materiałów marketingowych daje o wiele więcej możliwości dostosowania ich do potrzeb klientów.

  5. Bądź kreatywny

    Reklama drukowana zawsze była kreatywnym medium. My osobiście uwielbiamy kreatywnie podchodzić do naszej korespondencji bezpośredniej i szukamy sposobów na wykorzystanie druku w nowy i innowacyjny sposób, aby zainspirować naszych klientów!

    Na przykład, aby podzielić się naszą pasją do zrównoważonego pozyskiwania papieru (w świątecznym wydaniu), wysłaliśmy niedawno naszym klientom zestaw do sadzenia choinek. Wydrukowaliśmy naklejki do oznaczenia doniczek, a instrukcje i dodatkowe informacje podaliśmy na ulotkach. Zarejestruj się u nas za darmo, jeśli chcesz znaleźć się na naszej liście mailingowej i otrzymywać takie wiadomości!

    Direct mail jest świetny w pozyskiwaniu i utrzymaniu klientów, więc możesz zbudować kampanię dopasowaną do każdego celu Twojej firmy - pamiętaj tylko, aby dostosować pocztę do doświadczeń klientów (tj. w zależności od tego, czy są to nowi klienci, powracający klienci i wszelkie inne podziały w danych, które chcesz sprzedawać).

  6. Prowokuj do myślenia

    Skuteczna reklama drukowana może sprawić, że zatrzymasz się i zwrócisz uwagę. Dlatego jest to świetny sposób na zaangażowanie klientów i skłonienie ich do myślenia w określony sposób o Twojej firmie. Ta reklama prasowa firmy Marmite wykorzystuje dwie rzeczy, co do których ludzie w Wielkiej Brytanii nie mogą się zgodzić - Marmite i Brexit.

    Ponieważ druk jest tanim i zazwyczaj nietrwałym narzędziem marketingowym, doskonale pasuje do tej humorystycznej zabawy z kulturą popularną!


  7. Daj klientom coś użytecznego

    Wszyscy mamy takiego przyjaciela. Tego, który zawsze ma chusteczki, tabletki od bólu głowy, zapasowe przekąski. Jednym ze sposobów na zwiększenie doświadczenia klientów jest bycie biznesowym odpowiednikiem tego naprawdę przydatnego przyjaciela.

    Takie rzeczy jak notesy, kalendarze, zabawne naklejki organizacyjne i torby na zakupy są naprawdę przydatne. Rozdawaj je w sklepie lub wysyłaj wraz z zamówieniami jako przydatny dodatek, który sprawi, że Twoi klienci będą mieli pozytywne doświadczenia związane z Twoją marką.

    Wskazówka: Jeśli dodasz swoje logo do tych drukowanych upominków, zyskasz dodatkową korzyść w postaci zwiększonej świadomości marki za każdym razem, gdy klient będzie ich używał!

  8. Zwiększanie lojalności wobec marki

    Jak ekscytujące jest to, gdy otrzymujesz darmowe nagrody od swoich ulubionych firm? Systemy nagród to świetny sposób na to, aby klienci czuli się docenieni - i aby wracali po więcej. Ale nie musisz być wielką marką, aby móc wdrożyć taki program. Karty lojalnościowe są o wiele tańsze i łatwiejsze niż tworzenie aplikacji opartej na nagrodach! Wystarczy podstemplować lub podpisać je za każdym razem, gdy klient kupuje produkt i pozwolić mu gromadzić punkty, aby zdobyć nagrody.

Jaka jest więc rola druku w budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta?

Druk odgrywa cenną rolę w budowaniu doświadczenia klienta, zwłaszcza w przypadku małych firm i tych, które trzymają się ograniczonego budżetu. Może sprawić, że klient zatrzyma się i pomyśli, może sprawić, że poczuje się doceniony, a nawet może kształtować jego drogę zakupową.

Odkryliśmy również, że druk i technologia cyfrowa idą ze sobą w parze i należy wdrożyć podejście omnichannel, aby stworzyć bezproblemowe doświadczenie dla klientów, którzy robią u nas zakupy online i offline.
W przyszłości granica między drukiem a cyfrą może się jeszcze bardziej zatrzeć. Dogoniliśmy jednego z naszych klientów, Jamesa, założyciela firmy Be Presentable, który opowiedział nam o tym, jak wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną do tworzenia interaktywnego druku. Sprawdź wywiad z Jamesem tutaj: