Post

8 zabawnych przykładów korespondencji bezpośredniej, które musisz zobaczyć

Bądź szczery. Ile (nieprzeczytanych) e-maili marketingowych usunąłeś w tym tygodniu? Założymy się, że jest ich tak dużo, że trudno to zliczyć. Jeśli szukasz sposobu, aby wyróżnić swoją firmę, pierwszą przeszkodą do pokonania jest to, aby Twoja wiadomość została zauważona.

Wysyłanie fizycznej poczty do klientów jest fantastycznym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi. W rzeczywistości 70-80% konsumentów ankietowanych przez DMA twierdzi, że otwiera większość swoich przesyłek - nawet tych przeznaczonych do marketingu bezpośredniego!

Byłeś tam, zrobiłeś to? Nie martw się, direct mail nie musi być nudny i oklepany. Oto nasze ulubione przykłady zabawnych kampanii direct mailowych, które przyciągnęły uwagę klientów i zrobiły furorę.

1. Nestle

(Źródło: D&AD)

Kiedy wchodzimy do domu i widzimy kartkę od listonosza z informacją, że nie udało się dostarczyć paczki, zdecydowanie zatrzymujemy się i patrzymy.

W fantastycznej kampanii KitKat firmy Nestle wykorzystano ten inspirowany pocztą królewską projekt jako pretekst do stworzenia kuponu. (Wiemy, to naprawdę nie wygląda jak zwykły kupon!). Zachęciło to konsumentów do zabrania kuponu do kiosku, aby zrealizować darmowy batonik KitKat chunky - który najwyraźniej był zbyt gruby, aby zmieścić się w drzwiach!

Oprócz zawsze popularnego podejścia z przymrużeniem oka, ta kampania direct mail zadziałała szczególnie dobrze ze względu na personalizację. Każde imię wygląda tak, jakby było napisane odręcznie. Wynik? 87% odbiorców zrealizowało swój darmowy batonik czekoladowy.


2. IKEA

(Źródło: Mayven)

Jednym z trendów, którego nie możemy się doczekać, jest poczta bezpośrednia 3D. Ten przykład z IKEA został wykorzystany do urozmaicenia katalogu i wzbudzenia zainteresowania marką. Po otwarciu, pudełko w środku wyskakuje w postaci mini stolika - element zaskoczenia został wykorzystany do stworzenia trwałej, emocjonalnej więzi.

30% konsumentów twierdzi, że ostatnio katalog skłonił ich do zakupów w Internecie, a to wszystko bez tej dodatkowej, zapadającej w pamięć funkcji. Zainwestowanie w coś, co zostanie wysłane płasko, a po otwarciu wyskakuje, to świetny sposób na urozmaicenie zwykłej kampanii direct mail.


3. Fairways

(Źródło: Behance)

Interaktywne reklamy pocztowe to świetny, zapadający w pamięć sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Kiedy firma Fairways, cypryjski importer samochodów, zmieniała salon sprzedaży, nie chciała wysyłać zwykłej ulotki z nowym adresem - chciała zrobić coś bardziej wyjątkowego...

Wydrukowane na brązowej karcie z recyklingu ulotki zachęciły odbiorców do wycięcia siatki i stworzenia własnego samochodu dostawczego. Podobnie jak w przypadku naszych ostatnich wycinanek choinkowych, ten pomysł zmusza odbiorcę do podjęcia działania, dzięki czemu przekaz jest jeszcze bardziej zapadający w pamięć.

Aby odtworzyć ten wygląd w ramach własnej kampanii marketingu bezpośredniego, zalecamy wykorzystanie ulotek Kraft w celu wzbogacenia projektu.


4. Breeze Excel

(Źródło: Crooked Brains)

Wysyłanie darmowych próbek w poczcie to częsty motyw udanej kampanii direct mail. Breeze Excel poszedł o krok dalej i wysłał dwie - owinął t-shirt wokół pudełka, a do środka włożył próbkę produktu (proszek do prania).

Podczas transportu koszulka została poplamiona i zabrudzona. Zachęciło to odbiorców do użycia próbki w celu wyczyszczenia koszulki i przywrócenia jej do stanu używalności - co z kolei pokazało skuteczność detergentu.


5. WVRST

(Źródło: Ad Forum)

Kiedy niemiecka piwiarnia WVRST otworzyła swoje drzwi w Toronto, potrzebowała sposobu, aby zaprosić ludzi na swoje wielkie otwarcie. Posługując się humorem, wykorzystali koszulki z nadrukiem na zamówienie i zawinęli je tak, aby wyglądały jak kiełbaski.

Jeśli chcesz zrobić coś podobnego, ale nie wiesz, kogo umieścić na swojej liście mailingowej, WVRST zdecydowało się wysłać swoje zaproszenia do krytyków kulinarnych, blogerów i innych influencerów z mediów społecznościowych, o których wiedzieli, że będą w stanie rozpropagować informację.

Wyraźne wezwanie do działania jest równie ważne, jak wyróżnienie się. WVRST dołączyło również markowe zaproszenie na wydarzenie, aby było jasne, jaki jest cel tego mailingu.


6. HelloFresh

(Źródło: AccuData)

HelloFresh ma wiele do zaoferowania w spersonalizowanym podejściu do direct mailingu. Oprócz oferowania zachęti stosowania przyjaznego, "rozmownego" tonu głosu, firma wysyła również polecane przepisy na podstawie wcześniejszych zakupów.

Wszystkie te elementy składają się na marketing, któremu nie sposób się oprzeć. Wykorzystano dosłownie każdą broń sprzedażową w swoim arsenale, ale połączono ją z "prawdziwym" głosem. Bez tego balansu mailing byłby dla odbiorców nie do zaakceptowania. Personalizacja znów zwycięża!

Jeśli chcesz wysyłać klientom przepisy kulinarne lub oferty specjalne, musisz uwzględnić dwie główne rzeczy:
- list wydrukowany na spersonalizowanym papierze firmowym z adresem i logo firmy
- pocztówkę lub ulotkę zawierającą szczegóły oferty


7. Sklep

(Źródło: Ads of the World)

Jeśli chcesz dodać do swojej kampanii marketingu bezpośredniego trochę czynnika szokującego, dlaczego nie pójść w ślady agencji The Shop z Dallas i nie zrobić czegoś miniaturowego. Jesteśmy pewni, że spośród wszystkich marketingowych kartek świątecznych, jakie otrzymali ich klienci, ta była najmniejsza!

Możesz odtworzyć ten wygląd za pomocą naszych składanych wizytówek. Wystarczy, że dodasz do środka wiadomość i sprawdzisz, czy jest ona czytelna podczas tworzenia projektu kartki okolicznościowej, i gotowe. Możesz je wysłać na Boże Narodzenie, rocznicę ślubu lub jako podziękowanie.

8. Hurtownia żwirku dla kotów

(Źródło: Direct Paper)

Można by rzec, że najzabawniejszy przykład marketingu bezpośredniego zostawiliśmy na koniec. Kiedy firma Bulk Cat Litter Warehouse poprosiła Rethink o ulotkę do wysyłki bezpośredniej, wpadła na pomysł, by skierować ją nie tylko do właściciela, ale także do kota.

Spryskując każdą ulotkę kocimiętką, znaleźli w niej coś dla obu! Na domiar złego stworzyli film, na którym widać reakcje kotów na kocimiętkę.

Choć trudno to powtórzyć, jest to doskonały przykład "lumpymail". To modne słowo oznacza dodanie do przesyłki czegoś unikalnego i przyciągającego uwagę. Zrobienie czegoś zupełnie odmiennego może być ryzykowne, ale jeśli się uda, może to być coś, co sprawi, że nazwa Twojej firmy znajdzie się w obiegu.

Podsumowując... Wiele z tych kampanii ma wspólną cechę, jaką jest dodanie dodatkowej wartości dla klienta. Nie jest to zwykła ulotka - jest to wycięty samochód dostawczy, albo nie jest to zwykła broszura - jest to mini stolik boczny.

Teraz, gdy zainspirowały Cię te fantastyczne przykłady, czas zacząć myśleć o własnym projekcie marketingu bezpośredniego. Chętnie zobaczymy Twoją gotową kreację do druku. Pamiętaj, aby oznaczyć nas w mediach społecznościowych używając @instantprintuk lub #instantprintuk, aby mieć szansę na pojawienie się na naszym kanale!